Fleischer (SPR-RSČ): Brněnský dopravní podnik je nejhorší a nejdražší - cestující kolabují vedrem

08.08.2018 10:46 | Zprávy

Dopravní podnik města Brna způsobuje kolapsy svých platících cestujících ve svých vozech bez klimatizace za 40°C veder a spoje na sebe nenavazují. Jde o nejhorší dopravní podnik v EU a nikdo s tím nic nedělá.

Fleischer (SPR-RSČ): Brněnský dopravní podnik je nejhorší a nejdražší - cestující kolabují vedrem
Foto: Archiv KF
Popisek: místopředseda SPR-RSČ Karel Fleischer

Obchodník, který vydělává na zákazníkovi by měl mít úctu ke svému chlebodárci a je to vidět na mnoha restauracích, v mnoha firmách, které si váží svých klientů, nebo hostů. Dopravní podnik města Brna, a.s. jehož jediným akcionářem je Město Brno, je pravým opakem vzoru slušného podnikatele. Výraz neúcty k cestujícím je absolutní nezájem o komfort platících cestujících. Vedra v posledních dnech bylo možné vysledovat i v uplynulých letech a každý dnes ví, že horka se stupňují a léta budou teplejší, než v dobách našeho dětství. Přesto v Brně nikoho nenapadne, že člověk, přehřátý z tramvaje, či autobusu, nebo trolejbusu, může snadno zkolabovat a zemřít.

 

Dopravní podnik města Brna se nesnaží celá léta do svých vozů opatřit klimatuzaci, kterou mají v Řecku, ale dokonce i u nás v Praze a mnoha dalších českých městech, jen ne v Brně. Dopravní podnik města Brna marně shání řidiče, na které klade vysoké nároky při přijímání, ale své zaměstnance jen ždíme za průměrné mzdy. A tak se na pozici řidiče DPmB moc lidí nehrne. Zato revizorů má Dopravní podnik města Brna nejvíce z celé ČR a dokonce za asistence Městské policie Brno, kterou DPmB využívá jako svoji ochranku, dělá kontroly, které připomínají doby druhé světové války a přepadová komanda německé armády. Kolem 50 lidí obklopí jeden autobus a měštští policisté, spolu s revizory berou jednoho po druhém, ve dne v noci. Samozřejmě kontrolovat se musí, musí se i bránit životy a zdraví revizorů před případným agresívním jedincem, ale je nutné, aby kontroly vypadaly jako fašistická komanda?

 

Neúcta DPmB k cestujícím je vidět nejen kontrolami a vozy bez klimatizace, ale i na zastávkách, kde je nepořádek, špína, neplatné jízdní řády a velmi často některé spoje vynechávají, asi z úsporných důvodů, což jsem osobně zjistil na několika brněnských linkách. V jistý čas vůz prostě nepřijel a přijel až následující. Výmluva, že je zdržení v dopravě mě moc neuspokojila a určitě neuspokojí ani mnohé další cestující, kteří jedou na čas do práce.

V zimě zamrzlé troleje směrem na Bystrc, se opravovaly celé hodiny. Nepočítali s mrazem? Nikdo nekontroluje před zimou elektrická vedení po městě? V zimě je ve vozech zima a v létě nesnesitelné vedro, nejen že nemáme v roce 2018 klimatizaci, ale ve vozech nejsou ani obyčejné ventilátory, které by žhavý vzduch rozproudily a alespoň trochu osvěžily cestující. Nu což, hlavně že ta holota platí, že?

 

DPmB je bezesporu nejhorším dopravním podnikem v celé Evropské unii a přesto je nejdražší a dražší, než v Praze, kde je několikanásobná délka tratí a několikanásobný počet vozů. Tam si ale cestujících váží a klimatizace je v mnoha vozech. V Praze jsem navíc nenarazil na revizora a když, tak klasicky dva až tři a bez policisty.

 

V neposlední řadě je DPmB nejhorší v dodržování jízdního řádu, které jsem již zmínil, ale nedoržování je i ve smyslu špatných jízdních řádů, kdy na sebe nenavazují linky v dopravních uzlech a vysoupíte z tramvaje a vidíte už jen koncová světla odjíždějícího vozu, na který navazujete a další jede za 20 minut! Ano, ve městě s bezmála 400 000 obyvateli jsou prodlevy mezi spoji 10, 15 i 20 minut zcela běžné a vozy poté jsou plné lidí, kdy ve vedrech mnozí omdlévají a snadno se dají spočítat výjezdy vozidel rychlé záchranné služby ke zkolabovaným cestujícím ve vozech nejhoršího dopravního podniku, který je zároveň nejdražším. Musí přece uživit zastupitele v dozorčí radě a management, který neumí ani napojit spoje tak, aby byl vytvořen logicky navazující systém spojů a nechtějí montovat do vozů klimatizaci, protože platící cestující pro Dopravní podnik města Brna nic neznamená.

 

(převzato z Profilu)

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Adéla Šípová byl položen dotaz

předseda

Dobrý den, co vím, tak Vy jste Hřiba za předsedu nechtěla. Je nějaká možnost, jak ho můžete ve straně odvolat? Nemyslíte, že ji svými skandály, ale i neschopností řešit problémy s dopravou v Praze jen poškozuje? A nemyslíte, že to, že už není předsedou Bartoš může mít pro stranu fatální důsledky? On...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Laudát (KAN): Mrznout budou zřejmě i separatisti

6:23 Laudát (KAN): Mrznout budou zřejmě i separatisti

Reakce na svém veřejném facebookovém profilu na zastavení dodávek ruského plynu do Moldávie