Obchodník, který vydělává na zákazníkovi by měl mít úctu ke svému chlebodárci a je to vidět na mnoha restauracích, v mnoha firmách, které si váží svých klientů, nebo hostů. Dopravní podnik města Brna, a.s. jehož jediným akcionářem je Město Brno, je pravým opakem vzoru slušného podnikatele. Výraz neúcty k cestujícím je absolutní nezájem o komfort platících cestujících. Vedra v posledních dnech bylo možné vysledovat i v uplynulých letech a každý dnes ví, že horka se stupňují a léta budou teplejší, než v dobách našeho dětství. Přesto v Brně nikoho nenapadne, že člověk, přehřátý z tramvaje, či autobusu, nebo trolejbusu, může snadno zkolabovat a zemřít.
Dopravní podnik města Brna se nesnaží celá léta do svých vozů opatřit klimatuzaci, kterou mají v Řecku, ale dokonce i u nás v Praze a mnoha dalších českých městech, jen ne v Brně. Dopravní podnik města Brna marně shání řidiče, na které klade vysoké nároky při přijímání, ale své zaměstnance jen ždíme za průměrné mzdy. A tak se na pozici řidiče DPmB moc lidí nehrne. Zato revizorů má Dopravní podnik města Brna nejvíce z celé ČR a dokonce za asistence Městské policie Brno, kterou DPmB využívá jako svoji ochranku, dělá kontroly, které připomínají doby druhé světové války a přepadová komanda německé armády. Kolem 50 lidí obklopí jeden autobus a měštští policisté, spolu s revizory berou jednoho po druhém, ve dne v noci. Samozřejmě kontrolovat se musí, musí se i bránit životy a zdraví revizorů před případným agresívním jedincem, ale je nutné, aby kontroly vypadaly jako fašistická komanda?
Neúcta DPmB k cestujícím je vidět nejen kontrolami a vozy bez klimatizace, ale i na zastávkách, kde je nepořádek, špína, neplatné jízdní řády a velmi často některé spoje vynechávají, asi z úsporných důvodů, což jsem osobně zjistil na několika brněnských linkách. V jistý čas vůz prostě nepřijel a přijel až následující. Výmluva, že je zdržení v dopravě mě moc neuspokojila a určitě neuspokojí ani mnohé další cestující, kteří jedou na čas do práce.
V zimě zamrzlé troleje směrem na Bystrc, se opravovaly celé hodiny. Nepočítali s mrazem? Nikdo nekontroluje před zimou elektrická vedení po městě? V zimě je ve vozech zima a v létě nesnesitelné vedro, nejen že nemáme v roce 2018 klimatizaci, ale ve vozech nejsou ani obyčejné ventilátory, které by žhavý vzduch rozproudily a alespoň trochu osvěžily cestující. Nu což, hlavně že ta holota platí, že?
DPmB je bezesporu nejhorším dopravním podnikem v celé Evropské unii a přesto je nejdražší a dražší, než v Praze, kde je několikanásobná délka tratí a několikanásobný počet vozů. Tam si ale cestujících váží a klimatizace je v mnoha vozech. V Praze jsem navíc nenarazil na revizora a když, tak klasicky dva až tři a bez policisty.
V neposlední řadě je DPmB nejhorší v dodržování jízdního řádu, které jsem již zmínil, ale nedoržování je i ve smyslu špatných jízdních řádů, kdy na sebe nenavazují linky v dopravních uzlech a vysoupíte z tramvaje a vidíte už jen koncová světla odjíždějícího vozu, na který navazujete a další jede za 20 minut! Ano, ve městě s bezmála 400 000 obyvateli jsou prodlevy mezi spoji 10, 15 i 20 minut zcela běžné a vozy poté jsou plné lidí, kdy ve vedrech mnozí omdlévají a snadno se dají spočítat výjezdy vozidel rychlé záchranné služby ke zkolabovaným cestujícím ve vozech nejhoršího dopravního podniku, který je zároveň nejdražším. Musí přece uživit zastupitele v dozorčí radě a management, který neumí ani napojit spoje tak, aby byl vytvořen logicky navazující systém spojů a nechtějí montovat do vozů klimatizaci, protože platící cestující pro Dopravní podnik města Brna nic neznamená.
(převzato z Profilu)
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV