Fryč (Realisté): Kouzlo voleb? Nebo vláda konečně pochopila význam VRT pro občany?

05.03.2017 7:30 | Zprávy

Do dnešního dne vláda ČR ani žádná vládní strana neudělaly nic pro prosazení a zahájení výstavby vysokorychlostních tratí (VRT). Teprve dnes, v předvolebním boji, kdy se hodí každé téma, začínají strany ukazovat i na nezbytnost vysokorychlostních tratí.

Fryč (Realisté): Kouzlo voleb? Nebo vláda konečně pochopila význam VRT pro občany?
Foto: Realisté
Popisek: Realisté

Předseda vlády p. Sobotka (ČSSD) v lednu 2017 uvedl, že se zasadí, aby výstavba těchto tratí byla zahájena „již“ v roce 2035. To již nebude p. Sobotka ve vládě, proto ty sliby. Na začátku února (3.2.2017) uvedl p. Ťok – ministr dopravy (ANO), že pro ČR stačí rychlost jen 200 km/hod a budování tratí s vysokými rychlostmi mezi městy v ČR nemá logiku. „Nejsme v Německu nebo ve Francii,“ řekl. Čechům podle něj asi stačí pomalá přeprava. A asi mu vyhovuje, že naše vlast je bílé místo na mapě Evropy, že cesta vlakem z Varšavy do Mnichova je o 4 hodiny rychlejší, když se naší zemi vyhne.

Realisté vědí, jak strategický význam vysokorychlostní železnice představuje, a proto trvale prosazují urychlení výstavby vysokorychlostních železničních tratí (VRT) s důrazem na:

  • provozní rychlost vysokorychlostní železnice 350 km/hod,
  • napojení na ostatní mezinárodní vysokorychlostní železnice,
  • propojení velkých měst v ČR vysokorychlostními železnicemi,
  • urychlení výstavby vydáním nového ústavního zákona o výstavbě strategické infrastruktury státu (zjednodušení projektování a schvalování určených dopravních staveb),
  • zahájení výstavby VRT do roku 2020 a vybudování prvních páteřních spojení do roku 2025.

Pro Realisty je velmi pozitivní, že Hospodářský výbor Poslanecké sněmovny ČR převzal všechny jejich zásady výstavby vysokorychlostních tratí v ČR a zahrnul je do společné iniciativy politických stran. Touto iniciativou chtějí zavázat vládu ČR k realizaci těchto zásad (urychlení výstavby, vydání legislativních opatření, dodržení rychlosti 350 km/hod, napojení na evropské hlavní tahy).

Realisté také oceňují názorový kotrmelec pana ministra Ťoka, který během měsíce změnil svoji koncepci výstavby VRT. Dnes již p. Ťok vidí jako nutnost propojení měst v ČR vysokorychlostními tratěmi, legislativní úpravy k urychlení výstavby VRT a zavedení rychlosti 350 km/hod. Škoda jen, že jako člen vlády ve věci VRT za dobu svého působení neudělal nic. Jeho protichůdné obraty v koncepci výstavby vysokorychlostních tratí a pouze řečnické proklamace nám rychlou železniční dopravu nepřinesou.

Je čas něco udělat s tím, že naše země je na chvostu s rozvojem dopravní infrastruktury. A Realisté vědí jak na to.

Antonín Fryč, zakladatel Realistů a podnikatel

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Marek Novák, MBA byl položen dotaz

Dopravní infrastruktura je páteří ekonomiky

V tom s vámi naprosto souhlasím. Můžete mi ale teda vysvětlit, proč se u nás stavby nových úseků dálnic, ale i třeba opravy silnic tak vlečou? Je jedno, kdo je u vlády, ten problém trvá už roky. PS: Kritizujete Kupku, ale objektivně nemyslíte, že je to jeden z mála ministrů, co rozumí tomu, co dělá ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vích (SPD): Drony, vrtulník a sociální dávky – co ještě pro Ukrajinu?

9:15 Vích (SPD): Drony, vrtulník a sociální dávky – co ještě pro Ukrajinu?

Válka mezi Ruskem a Ukrajinou se dostává do fáze buď ještě větší eskalace, nebo spíš utlumení po nás…