Hejtman Červíček: Dopravní situaci v okolí průmyslové zóny řešíme komplexně

02.12.2021 14:33 | Tisková zpráva

Nový obchvat Domašína se slavnostně otevřel motoristům. Přeložka silnice II/321 na území obce Černíkovice na Rychnovsku odvádí dopravu z její místní částí Domašín mimo zastavěné území. Stavební práce na dvoukilometrovém obchvatu vyšly na 116 milionů korun včetně DPH.

Hejtman Červíček:  Dopravní situaci v okolí průmyslové zóny řešíme komplexně
Foto: ODS
Popisek: Martin Červíček

„Tato stavba je významná z hlediska dopravního napojení průmyslové zóny Solnice-Kvasiny zejména ve směru na Hradec Králové a Prahu. Jedná se o první akci financovanou z prostředků SFDI v rámci usnesení vlády. Provoz mezi Solnicí a Častolovicemi bude plynulejší a bezpečnější pro všechny motoristy, ale především se velmi uleví místním občanům, které zatěžovala nadměrná kamionová doprava. Dopravní situaci v okolí průmyslové zóny řešíme komplexně pomocí celé řady obchvatů, jejichž výstavbu připravujeme,“ říká hejtman Martin Červíček.

Přeložka u Domašína je dlouhá dva kilometry a vyšla na více jak 116 milionů korun. V rámci stavby došlo k přeložkám inženýrských sítí, konkrétně přeložce plynovodu a vodovodu, výstavbě zemního tělesa včetně odvodňovacích příkopů, realizaci konstrukčních vrstev vozovky a následné pokládce asfaltobetonových směsí.

„Nová část komunikace II/321 se na svém začátku a konci plynule napojuje na stávající silnici II/321, která se tak směrem do obce uzavřela. Domašín je připojen na silnici II/321 v místech kruhové křižovatky, která je součástí nového obchvatu,“ doplňuje náměstek hejtmana Pavel Bulíček odpovědný za oblast inovací, investic a informačních technologií.

Silnice bude velmi zatížená, především nákladní dopravou do Kvasin, kde se nachází závod Škoda Auto. „Nová komunikace byla s ohledem na její plánované zatížení navržena. V rámci výstavby byly například použity modifikované asfalty pro vytvoření větší únosnosti krytu vozovky. Konstrukční vrstvy vozovky komunikace vč. asfaltových vrstev byly pokládány pomocí 3D nivelace. Jde o moderní a momentálně nejpřesnější metodu pokládky vrstev vozovky, která se zatím používá například při výstavbě dálnic,“ popisuje Iveta Štočková, tisková mluvčí zhotovitele stavby EUROVIA CS.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Co tak najednou?

Proč jste z vlády, navíc tak narychlo vyhodil Bartoše? Tehdy jste tvrdil, že je to kvůli zpackané digitalizaci stavebního řízení. Nyní ji ale chválíte. Děkuji za vysvětlení.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Schillerová (ANO): Pane Fialo, útočíte na 98 procent národa

12:06 Schillerová (ANO): Pane Fialo, útočíte na 98 procent národa

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k vánočnímu projevu premiéra Petra Fialy