Hejtman Červíček: Polská S3 bude na hranicích v roce 2024, česká D11 o dva roky později

03.04.2022 9:15 | Tisková zpráva

V Polsku se tento týden uskutečnilo setkání zástupců česko-polské spolupráce. Tématem jednání byla dostavba úseků dálnice S3 na polské straně a dálnice D11 na té české.

Hejtman Červíček: Polská S3 bude na hranicích v roce 2024, česká D11 o dva roky později
Foto: ODS
Popisek: Martin Červíček

Podle odhadů by mohli Poláci svou dálnici přivést na hranici s Českem už na jaře roku 2024. Po české D11 by přitom řidiči mohli na státní hranice dojet až v roce 2026.

„Na české straně z důvodu zanedbání přípravy ze strany státu v letech 2010 až 2014 chybí dostavět 40 kilometrů dálnice od Jaroměře na státní hranici. Letos začne ŘSD s obchvatem Jaroměře za cca 1,5 miliardy korun, jenž je navazující stavbou na D11. A vzhledem k tomu, že od Poláků v rámci jednání zazněla i nová zajímavá informace, že kromě již dříve plánované výstavby dálnice směrem na Wroclaw chtějí pokračovat v budování dálniční sítě i směrem na Kudowu Zdroj – Klodzko a Náchod, bude jaroměřský obchvat významný i s ohledem na tuto skutečnost,“ uvedl po jednání hejtman Martin Červíček.

Podle něj je důležité zahájit v roce 2023 i výstavbu obchvatu Náchoda. Lze totiž předpokládat, že stávající mezinárodní trasu přes Náchod bude tranzitní doprava využívat i po dokončení D11 a S3.

Pro další úsek dálnice D11 z Jaroměře do Trutnova se nyní zpracovává projektové dokumentace k vydanému stavebnímu povolení. Zároveň s tím pokračuje majetková příprava. Začátek stavby dalšího úseku je v plánu v roce 2025. Už příští rok by mohly začít stavební práce na úseku z Trutnova ke státním hranicím. I zde probíhají majetkoprávní přípravy a letos bude ŘSD žádat o stavební povolení.

„Bohužel problémem pro jednání mezi ČR a Polskem zůstává sjednocení představ o tom, jak bude vypadat doprava v příhraničí v době ukončené dostavby S3, kdy naše silnice nebude schopna pojmout v plném objemu nákladní dopravu z polské strany,“ nastínil hejtman. Sám však bude nadále trvat na dosavadním stanovisku a platnosti systému výjimek povolujících průjezd nákladní dopravy v předmětném úseku na české straně a v souvislosti s tím připravuji dubnové setkání ministrů dopravy obou zemí.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

17. listopad

Dobrý večer, pane Zdechovský, chci se zeptat, jak se díváte na prohlášení našeho vrcholného politika, cituji: Ne každý názor musíme respektovat a ne každý názor je stejně "hodnotný"? 35 let po revoluci je schopen toto říci do rozhovoru nás premiér? Opravdu? Svůj názor raději vyjadřovat nebudu, ale ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Peštová (ANO): Je otázkou, jestli se České republice nevyplatí raději platit pokuty

15:14 Peštová (ANO): Je otázkou, jestli se České republice nevyplatí raději platit pokuty

Projev na 119. schůzi Poslanecké sněmovny 22. listopadu 2024 k zákonu o podmínkách obchodování s pov…