Hejtman Červíček: Pozšíření průmyslové zóny Solnice-Kvasiny je jednou z priorit kraje

07.03.2022 7:33 | Tisková zpráva

Workshop, zakončený panelovou diskusí, prezentoval sociální a ekonomické změny, spojené s rozvojem automobilové výroby v průmyslové zóně Solnice-Kvasiny na Rychnovsku.

Hejtman Červíček: Pozšíření průmyslové zóny Solnice-Kvasiny je jednou z priorit kraje
Foto: ODS
Popisek: Martin Červíček

Setkání v solnickém Společenském domě mělo za cíl představit poznatky několikaletého výzkumu Univerzity Hradec Králové. Výsledky výzkumu mají sloužit kraji, jakožto aplikačnímu garantovi.

„Mohu ujistit, že projekt na rozšíření průmyslové zóny Solnice-Kvasiny realizovaný na základě usnesení vlády ČR je jednou z priorit Královéhradeckého kraje. Spolupráce se všemi partnery, kterých si velice vážíme, je na vysoké úrovni. Investice všech zainteresovaných subjektů, tedy státu a jeho organizací, kraje, měst a obcí dosáhnou zhruba deseti miliard korun a jsou pro celý region stěžejní. Analýza sociální situace ve vztahu k automobilové výrobě a její závěry budou podkladem pro další řešení regionálního rozvoje,“ říká hejtman Martin Červíček.

Neopomenutelným partnerem je samozřejmě společnost ŠKODA AUTO a.s., která je stěžejním zaměstnavatelem a klíčovým subjektem celé průmyslové zóny. Vedle miliardových investic do vlastního závodu v Kvasinách poskytla a poskytuje významné prostředky na rozvoj okolních obcí, podporu občanské společnosti, fungování sociálních služeb, podporu znevýhodněných osob nebo třeba zvyšování bezpečnosti silničního provozu. Společnost ŠKODA AUTO a. s. a její dodavatelé tak již naplnili a v mnoha ohledech výrazně překročili své závazky vyplývající z usnesení vlády č. 97 ze dne 9. února 2015 a navazujícího Memoranda o spolupráci s Vládou ČR a Královéhradeckým krajem.

Hlavní řešitel výzkumného projektu Miroslav Joukl považuje za důležité, že výzkum ukázal na směry dalšího regionálního rozvoje: „Problém spočívá v tom, že role jednotlivých aktérů s odlišnými zájmy, sférou či nástroji působení je nutné ještě účinněji skloubit do funkční a udržitelné spolupráce. Rozvoj automobilové výroby v regionu představuje velké příležitosti, ale také zátěž s řadou sociálních dopadů. Zřetelné jsou například v oblasti dopravy, pracovního trhu a změn v krajině. Více pozornosti si zasluhuje i korporátní identita, která je zaměstnanci Škoda Auto šířena i do mimopracovní sféry života. Na fenomén je třeba pohlížet i tak, že zdejší průmyslová výroba je článkem hierarchizovaného řetězce nadnárodního koncernu Volkswagen.“

K průvodním jevům bouřlivého rozvoje průmyslové zóny v posledních letech patří například velký podíl pracovníků ze zahraničí a s tím spojená kyvadlová migrace nebo snížený pocit bezpečí. Dopravní zátěž okolních obcí zvyšuje také fakt, že zaměstnanci dojíždějí z celého Královéhradeckého a velké části Pardubického kraje. Komfort obyvatel v okolí zóny snižují také nové bariéry v krajině a snižující se dostupnost bydlení.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Kateřina Konečná byl položen dotaz

Bylo ze strany ČSSD , SOCDEM , zrušeno Bohumínské usnesení ?

Dobrý den vážená paní europoslankyně K Konečná , zajímalo by mě , zda , kdy a kým bylo navrženo a případně zrušeno ze strany ČSSD , SOCEN , to jejich " moudré " , slavné , Bohumínské usnesení . Děkuji za odpověď a ať se Vám v osobním i politickém životě daří . E Dolejšová .

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vích (SPD): Nový světový řád podle Trumpa

9:15 Vích (SPD): Nový světový řád podle Trumpa

Když se chce, tak to jde. V USA předvedli obrat o 180 stupňů od podivných klimatických a genderových…