Hejtman Kulhánek: Naším cílem je řešit nejen úsek D6 v českém příhraničí, ale i německé napojení

05.04.2021 7:35 | Zprávy

O dostavbě úseku dálnice D6 v úseku od Chebu na hranice s Německem a řešení napojení této komunikace v SRN na dálnici A93 jednali oline zástupci Karlovarského kraje s ministrem průmyslu, obchodu a dopravy Karlem Havlíčkem a s představiteli Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD).

Hejtman Kulhánek: Naším cílem je řešit nejen úsek D6 v českém příhraničí, ale i německé napojení
Foto: archiv města
Popisek: Petr Kulhánek

V současnosti se pracuje na přípravě a realizaci úseků D6 ve směru na Prahu, nicméně zbývá také 8, 5 km dlouhý úsek od Chebu na hranici s Německem, navíc i na bavorské straně chybí napojení na dálnici A93, které před časem vypadlo ze spolkového plánu priorit ve výstavbě dopravní infrastruktury.

„My jsme samozřejmě s vedením Ředitelství silnic a dálnic o možné přípravě stavby části D6 na hranici s Německem jednali a kromě dostavby D6 na Prahu to patří k prioritám v oblasti dopravy v našem regionu. Naším cílem je řešit nejen úsek v českém příhraničí, ale i německé napojení na dálnici. Z toho důvodu mám v plánu se spojit s vládní prezidentkou Horních Frank a požádat o to, abychom ve společné nótě podpořili dostavbu české i německé části,“ uvedl hejtman Petr Kulhánek.

Ministr Karel Havlíček uvedl, že v příštích měsících bude jednat se spolkovým ministrem dopravy Andreasem Scheuerem a požadavek Karlovarského kraje se stane jedním z témat společné debaty. Kromě toho přislíbil, že bude po svém německém partnerovi požadovat deklaraci toho, že Německo s dostavbou napojení od hranic s Karlovarským krajem na A93 počítá, a v jakém časovém horizontu by to bylo možné.

„Bude-li rozestavěna většina úseků D6, měla by se připravit i část směrem k Německu. Jestliže chceme Karlovarský kraj rozvíjet a posílit, pak je pro něj tato infrastruktura důležitá, což platí i o napojení na A93 v Německu,“ uvedl Karel Havlíček. Podle generálního ředitele ŘSD ČR Radka Mátla se uvažuje o dostavbě úseku D6 od Chebu ve čtyřpruhu, na německé straně by vznikla obdoba silnice pro motorová vozidla. ŘSD by v mezičase začalo připravovat podklady pro posuzování vlivu stavby na životní prostředí a s tím související geologické průzkumy.

Náměstek hejtmana Jan Bureš požádal, aby se tématem jednání ministrů stala také elektrifikace železniční trati Marktredwitz – Cheb. „Víme, že prioritu má úsek Norimberk – Plzeň, ale pro nás je důležitá rovněž elektrifikace trati Marktredwitz - Schrinding - Cheb, která zintenzivní železniční dopravu z Norimberku do Karlových Varů a do Prahy,“ upřesnil Jan Bureš.

O výsledku jednání se svým protějškem v SRN bude ministr Havlíček zástupce Karlovarského kraje následně informovat.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. et Mgr. Jakub Michálek byl položen dotaz

Proč jste při předkládání zákona o střetu zájmů postupoval tak, jak jste postupoval?

Soud zákon shodil ze stolu ne kvůli obsahu, ale formě, jakou byl přijat. Přitom kdybyste postupoval tak, jak se má, zákon by přeci taky prošel nebo myslíte, že ne? A myslíte, že je obecně transparentní postupovat tak, jak jste postupoval vy, tedy že jste zákon chtěl prosadit jen jako přílepek bez to...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vích (SPD) Nejhorší vláda za posledních 30 let

9:00 Vích (SPD) Nejhorší vláda za posledních 30 let

Zvýšili daně, obrali současné i budoucí důchodce, uzavřeli smlouvu na předražené americké stíhačky, …