Naprosto výjimečnou operaci si nenechaly ujít desítky pozvaných expertů. „Most se musel nejprve vysunout a poté otočit. Železniční koridor byl v době operace uzavřen a vlaky musely jezdit objížďkou, proto byl vybrán noční čas stavby. Dálniční most bude celkem 175 metrů dlouhý a je velmi netypický. Na některých místech bude až 11 metrů nad nynějším terénem, aby byla dodržena podjezdná výška železniční tratě. Most překlene celkem šest kolejí trati,“ řekl k unikátní akci, kterou má v režii Ředitelství silnic a dálnic, náměstek hejtmana Pardubického kraje Michal Kortyš.
Konstrukci mostu tvoří střední komorový nosník o třech polích s rozpětím 50, 72 a 50 metrů s dobetonovanou horní deskou mostovky. Části mostu se budují na obou stranách frekventované trati, ve finále se spojí otočením nad kolejiště. „Tato technologie byla zvolena projektantem kvůli významnému snížení počtu uzávěr na klíčové železniční trase spojující východ a západ republiky. Pro nás se jedná o významný posun, protože právě tento most měl v loňském roce dílčí potíže, které byly identifikovány i zhotovitelem,“ řekl hejtman Martin Netolický.
Stavbu mostu má na starosti firma Eurovia CS, která systém pro otáčení vahadel (částí mostu) využila služeb firmy LKM Consult.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV