Stavba II/290 Frýdlant – Bílý Potok (II. A etapa), kde se raspenavský úsek nachází, byla největší a nejdražší z osmi liniových povodňových akcí. Práce zahrnovaly obnovu osmi opěrných zdí, čtyř mostů, stávajícího odvodnění se všemi propustky, obnovu dešťové kanalizace a opravu poničených chodníků i silnic III/2901 a III/2903, po kterých dlouhou dobu vedly objízdné trasy. Stavba si vyžádala 228 mil. Kč. „Hlavním důvodem, proč se obyvatelé nové silnice dočkali po tak dlouhé době je, že financování na rekonstrukci bylo zajištěno až v létě roku 2013. Předchozí krajské vedení nepožádalo o státní dotaci na obnovu škod po povodni,“ říká hejtman Libereckého kraje Martin Půta, který se slavnostních otevírání zúčastnil.
Práce za 16 mil. Kč skončily také v Bílém Potoce, kde na silnici II/290 obnovou prošla opěrná zeď a dva mosty (č. 290-011 a 290-014). Mosty mají vybudovány nové ochranné prahy u opěr, izolace a římsy včetně záchytného zařízení a odvodnění.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV