Hejtman Šimek: Kraj chce i nadále podporovat leteckou linku Brno – Mnichov v režimu závazku veřejné služby

19.09.2019 17:21 | Zprávy

Jihomoravský kraj má zájem na dlouhodobém rozvoji leteckých linek z letiště Brno–Tuřany, a to zejména na obnově leteckého spojení Brno – Mnichov a dále na rozšíření pravidelných leteckých spojů do dalších atraktivních destinací.

Hejtman Šimek: Kraj chce i nadále podporovat leteckou linku Brno – Mnichov v režimu závazku veřejné služby
Foto: archiv hejtmana
Popisek: hejtman Jihomoravského kraje Bohumil Šimek (BPP, zvolen za hnutí ANO)

Zastupitelstvo Jihomoravského kraje proto 19. září 2019 schválilo závazek spolufinancování provozování letecké linky mezi Letištěm Brno–Tuřany a Letištěm Franze Josefa Strauße Mnichov v případě schválení závazků veřejné služby (uložených na základě článků 16 a 17 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1008/2008 ze dne 24. září 2008 o společných pravidlech pro provozování leteckých služeb ve Společenství) do maximální výše 2 200 000 eur ročně po dobu 4 let s předpokládaným obdobím finančního plnění od roku 2020.

„Provozování pravidelné letecké linky Brno - Mnichov chceme zajistit u leteckého dopravce vybraného v otevřeném nadlimitním zadávacím řízení. Vzhledem k tomu, že v současné době provoz letecké linky Brno - Mnichov nelze realizovat za běžných tržních podmínek, musí otevřenému nadlimitnímu řízení na výběr dopravce předcházet uložení závazku veřejné služby ve vztahu k pravidelné letecké dopravě z letiště Brno-Tuřany na letecké lince do Mnichova. Uložit závazek veřejné služby můžeme na základě schválení závazku veřejné služby Evropskou komisí,“ řekl hejtman Bohumil Šimek.

Hlavní změny v modifikovaném závazku oproti závazku uloženému od 25. 3. 2018 jsou prodloužení doby trvání závazku od 10. 2. 2020 do 9. 2. 2024, navýšení roční výše finanční kompenzace (z důvodu předchozího vyhodnocení provozu, zvýšení cen paliva, inflaci a situaci na leteckém trhu v EU), letadlo s min. počtem sedadel 50. Požadavek na minimální počet 11 rotací týdně zůstává zachován.

Linka Brno-Mnichov začala létat v roce 2015, v závazku veřejné služby pak od 21. května 2018 a počty spojů se rozšířily na dva denně v každém směru od pondělí do pátku, v neděli jeden pár spojů. Spoj do Mnichova využívalo zhruba 2200 lidí měsíčně. Za rok 2018 Jihomoravský kraj zaplatil za provozování linky Brno-Mnichov-Brno letecké společnosti BRITISH MIDLAND REGIONAL LIMITED necelých 22 milionů korun. V únoru letošního roku tato společnost, která tuto linku provozovala v režimu závazku veřejné služby, zkrachovala. Jihomoravský kraj poté odstoupil od smlouvy z důvodu podstatného porušení smlouvy a vyhlásil nové nadlimitní zadávací řízení na výběr leteckého dopravce pro provozování linky Brno – Mnichov za podmínek uloženého závazku veřejné služby. Ve lhůtě pro podání nabídek nebyla doručena žádná nabídka.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Myslíte, že zvýšení trestů pro pašeráky stačí?

Podle mě jsou téměř nepostižitelní, protože se je málokdy podaří vůbec chytit. Ale když jste toto téma nakousla, tak jaké tresty jim hrozí teď a jaké navrhujete? A máte taky nějaký účinný plán, jak ochránit naše hranice? A co si vůbec myslíte, že teď bude, když Asadův režim padl? Je to dobře nebo ne...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Svobodní: Pokud tzv. veřejnoprávní média účelově ohýbají pravidla, opravdu je nepotřebujeme provozovat

10:21 Svobodní: Pokud tzv. veřejnoprávní média účelově ohýbají pravidla, opravdu je nepotřebujeme provozovat

Komentář na veřejném facebookovém profilu strany ke koncesionářským poplatkům