Vzhledem k výsledkům, které z této prohlídky mostní konstrukce vyšly, radnice rozhodla s ohledem na bezpečnost veřejnosti most bez prodlevy uzavřít.
„Most Červeňák je velmi starý, pochází z období, kdy se při podobných stavbách používalo svářkové železo. Objekt o třech polích je tvořen ocelovými příhradovými konstrukcemi s ocelobetonovou dolní mostovkou. První a třetí pole mostu jsou totožné. Druhé pole mostu je s největším rozpětím, od ostatních polích se liší základními rozměry příhradové soustavy. Ze statického hlediska se jedná o tři prostá pole, o celkové zatížitelnosti přitom rozhodoval nejslabší prvek a ten bohužel dopadl špatně,“ informuje o stavu mostu náměstek pro dopravu Jan Hrabal.
Rozhodující pro konečný verdikt byly především koroze prutů u styčníků a tím způsobená špatná statika mostu. „Předpokládá se, že spodní stavba a založení mají vyšší zatížitelnost než nosná konstrukce. Rozhodující pro konečné posouzení bylo korozivní oslabení prutů v rozhodujících styčnících u druhého pole. Oslabení vybraných styčníků dosáhlo takové úrovně, že nelze nosnou konstrukci druhého pole považovat za staticky bezpečnou, a to i bez působení nahodilého zatížení. Výpočtově nulová zatížitelnost je dosažena zejména zohledněním součinitelů bezpečnosti dle příslušné normy. Při současném stavu nelze vyloučit kolaps druhého pole nosné konstrukce v jakémkoli okamžiku. Pohyb pobyt na mostu je tedy velmi nebezpečný, proto odbor dopravy okamžitě zajistil osazení obou stran mostu bariérou proti vstupu osob a doplnění značkou, která vstup chodců zakazuje. Toto rozhodnutí mě mrzí, ale je bohužel nutné s ohledem na bezpečnost. Další kroky budeme řešit v návaznosti na připravovanou celkovou revitalizaci přírodního parku Červeňák,“ dodává Hrabal.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV