Oba kroky souvisí s připravovanou reformou parkovacího systému v Praze. Ostatní běžná parkovací oprávnění pro rezidenty a firmy zůstávají zatím beze změn.
„Elektromobil zabírá prostorově stejné místo jako auto se spalovacím motorem a s ohledem na jejich očekávaný nárůst není dlouhodobě udržitelné jejich jednostranné zvýhodnění s parkováním zdarma na místech rezidentů. Město nicméně bude elektromobilitu podporovat i nadále, ale jinými cestami. Cílem je zejména zpřístupnit elektromobilitu všem, tak aby nezůstala výsadou pro lidi s vlastní garáží. Zejména tedy město masivně investuje do nabíjecí infrastruktury, a tyto investice se do budoucna ještě navýší s využitím evropských dotací,“ říká náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib.
„V nově připravované reformě zón placeného státní by měly také mít elektromobily zvýhodněnou cenu některých celoměstských parkovacích oprávnění, u kterých se předpokládá intenzivní nájezd ve městě, a vyhrazená místa se zvláštním režimem u elektronabíječek,“ dodává Hřib.
Dosavadní zvýhodnění parkování elektromobilů bylo zavedeno v roce 2016 jako dočasné. Rada hl. m. Prahy pak dne 5. října 2020 odsouhlasila dokument Strategie podpory alternativních pohonů v Praze do roku 2030, který uvádí rok 2023 jako nejzazší termín zrušení dosavadního zvýhodnění elektromobilů.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV