Parkování teď dotujeme víc než veřejnou dopravu. To se musí změnit!
Když je totiž cena parkování silně dotovaná, zájem o něj neudržitelně roste. Potom nezbývá dostatek parkovacích míst pro rezidenty, kteří si platí právě za pohodlné parkování ve své ulici. Z levného parkování se tak stává nevýhoda.
Příliš dotované parkování navíc přináší řidičům i další nepříjemnosti. Město totiž přichází o prostředky, za které by mohlo víc stavět a opravovat dopravní infrastrukturu. To znamená, že pak chybí peníze třeba na opravu mostů, silnic nebo na stavbu městského okruhu.
Žádný smysl nedává ani zvýhodnění parkování oproti veřejné dopravě. Zatímco veřejná doprava se městu vyplatí, protože převeze velké množství lidí na malém prostoru, aut je v pražských ulicích už teď moc a další se sem nemají jak vejít.
Shrnuto podtrženo, férovější cena za parkování uvolní prostor v pražských ulicích a umožní řidičům lépe zaparkovat u domu na kvalitnějších silnicích. ˘?
P.S.: Při zjištění nákladů na parkování se opíráme o studii renomované společnosti Deloitte z roku 2020. Její vzoreček výpočtu jsme aktualizovali o čerstvá data TSK Praha. Do nákladů na parkování se započítává například údržba a oprava vozovek, parkovací automaty nebo provoz výdejen parkovacích oprávnění.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV