Plán pracuje s aktuálně dostupnými finančními prostředky města, které jsou nyní k dispozici v důsledku financování stavby metra D bez jakéhokoliv příspěvku státu. Prioritou aktualizovaného Plánu udržitelné mobility je také úspěšně usilovat o získávání financí z jednotlivých dotačních titulů Evropské unie do roku 2030.
„Je nezbytné se dívat na plány a záměry města také z pohledu prioritizace jednotlivých dopravních investic a stanovit jim jasný jízdní řád, protože městský rozpočet není neomezený. Díky tomu můžeme více upnout síly na projekty, které jsou už ve vysoké fázi připravenosti a rozložit si efektivněji v čase záměry, které teprve musí získat od státních úředníků kulatá razítka,“ říká náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy Zdeněk Hřib.
Praha nyní financuje z vlastních zdrojů především stavbu metra D, počítat ale musí také s nezbytnými výdaji na průběžnou opravu mostů a ulic ve výši 12,4 mld. Kč. Proto se nově bude plán aktualizovat každé dva roky pro rovnoměrné rozložení sil i finančních prostředků. Předpokládané dopravní investiční výdaje hlavního města jsou pro roky 2025–2026 až 12,8 mld. Kč na vše s výjimkou metra D (+19,3 mld. Kč), celkem tedy 32,1 mld. Kč. Nároky zahájených akcí na investiční výdaje hlavního města poté v období 2025–2030 činí 53,3 mld. Kč na vše s výjimkou metra D (+ 56,9 mld. Kč), celkem tedy 110,2 mld. Kč.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV