Například cyklisté zde „nesmějí“ jezdit do protisměru. Znáte někoho, kdo by na kole objížděl celé Horní náměstí, aby se dostal například ze Ztracené ulice na Dolní náměstí? Navíc po ne úplně komfortním povrchu?
Co je však mnohem horší je zcela zásadní překračování rychlosti a neuvěřitelné množství aut, které nerespektují přednost chodců. Tří až čtyřnásobné překročení maximální rychlosti 20 km/hod zde bohužel není výjimkou. Pěší zóna nesmí sloužit k průjezdům a ke zkracovaní cest aut po městě.
"Tohle všechno jsou hlavní důvody, proč jsem jako věcně příslušný náměstek nechal zadat studií, která měla navrhnout možná řešení," vysvětluje Aleš Jakubec. "S výsledky studie jsem asi před rokem seznámil jednotlivé zastupitelské kluby. Jsem rád, že se současné vedení města již s projektem seznámilo a že ho bude posunovat k realizaci. Návrhů ke zklidnění dopravy v Olomouci jsme nechali zpracovat více. Doufám tedy, že se stejně dobře postaví město například i ke studii architektů měnící náměstí Republiky z parkoviště na plnohodnotné náměstí," dodává Jakubec.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV