Důležitým krokem je schválení návrhů revize Rámcových vzdělávacích programů (ZDE) pro předškolní a základní vzdělávání (RVP PV a RVP ZV), na které v případě RVP ZV naváže jeho implementace ve školách, které se podle něj dobrovolně rozhodnou vzdělávat již od školního roku 2025/2026. Nový přístup ke vzdělávání podporuje praktické využití získaných dovedností a znalostí v každodenním životě a rozvíjí čtenářskou a logicko-matematickou gramotnost. Velká pozornost je věnována klimatu školy, osobnostní a sociální výchově.
Bude pro Českou republiku rok 2025 lepší, než ten proběhlý?Anketa
Mezi splněné aktivity patří také elektronizace přihlašování žáků do středního vzdělávání (ZDE), která významně zjednodušuje přijímací řízení a poskytuje zpětnou vazbu o uchazečích. Dále je to vytvoření alternativní formy profilové maturitní zkoušky formou komplexní absolventské práce, u které probíhá pokusné ověřování. V neposlední řadě jde o podporu pohybových aktivit dětí ve škole (ZDE) během celého dne, kterou MŠMT realizuje ve spolupráci s Českou školní inspekcí a akční plán k?podpoře duševního zdraví (ZDE).
Cíle Dlouhodobého záměru vzdělávání ČR pro roky 2023-2027 i Strategie 2030+ se tak daří úspěšně naplňovat, a většina aktivit byla v pracovních skupinách plněna dle schválených harmonogramů. Z celkového počtu 110 aktivit je za první realizační rok konkrétně 5 splněno a 95 v řešení.
Konkrétní realizované či rozpracované kroky Dlouhodobého záměru popisuje MONITOROVACÍ ZPRÁVA k implementaci DZ ČR 2023-2027 ZDE.
K aktuálnímu stavu naplňování Strategie 2030+ a dalším prioritám rezortu školství se v prosinci konala Konference Strategie 2030+, s jejímž průběhem se můžete seznámit ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva