Zastupitelé Statutárního města Ostravy dneska odmítli plánované budování plavebního kanálu Dunaj-Odra-Labe. Tento projekt by negativně ovlivnil životní prostřední v Ostravě a nevratně by poškodil krajinu. Navíc se jedná o projekt zastaralý a finančně neúnosný.
Vláda České republiky na začátku října letošního roku vydala usnesení k zahájení přípravy této stavby. V první etapě se má se jednat o úsek mezi Ostravou a polským městem Koźle, kdy by se mělo proinvestovat 15 miliard korun.
„V době celospolečenského úpadku lodní dopravy, ekonomické krize a řádně nedobudované dopravní infrastruktury je tento projekt plavebního kanálu absolutně zbytečný, finančně neakceptovatelný a z našeho pohledu nereálný. Nehledě na nevratné poškození oderských meandrů a životního prostředí v okolí plánovaného kanálu,“ uvedl člen krajského výboru a předseda ostravského klubu STAN Jiří Jureček.
Hnutí STAN v Moravskoslezském kraji proto kvituje dnešní rozhodnutí zastupitelstva města Ostravy a přidává se k nesouhlasu s tímto megalomanským projektem.
„Zároveň se připojujeme k žádosti ostravských zastupitelů vládě, aby revokovala své předešlé usnesení a daný projekt ukončila“, doplnila Vladimíra Máchalová, místopředsedkyně ostravského klubu STAN.
Navrhujeme vládě těchto 15 miliard nechat v našem regionu a investovat je např. do vysokorychlostní vlakové tratě, do vybudování dopravní infrastruktury (např. Severní spoj, Místecká, obchvat Hlučínska, aj.), na náklady útlumu těžby a transformace hospodářství našeho regionu (rekvalifikace či dřívější odchody horníků do předčasných důchodů, vytváření nových pracovních míst) a další.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV