Děkuji. Vážený pane předsedo, milé kolegyně, kolegové, já reaguji fakticky na paní kolegyni poslankyni Balcarovou prostřednictvím pana předsedajícího. Chtěl bych uvést konkrétní příklad, se kterým mám osobní zkušenost, tedy ještě coby ministr zemědělství, kdy se na mě obraceli opakovaně ředitelé podniků povodí coby majitelé pozemků okolo drážního tělesa, že jim drážní úřad uložil, aby provedli kácení některých dřevin, které byly rizikové pro ohrožení provozu na tom drážním tělese. Ale okamžitě proti tomu rozhodnutí v řádu dnů přišlo rozhodnutí orgánu ochrany přírody, které řeklo - nekácet. A teď stála proti sobě dvě rozhodnutí se stejnou právní silou a mohla se maximálně lišit ve výši té sankce. A jak se ten ředitel měl rozhodovat? A tyto spory jsme řešili i několik měsíců a nepodařilo se nám je vyřešit.
Tato sněmovní verze jednoznačně říká, že v těchto klíčových momentech je přece jenom o něco přednější zdraví strojvedoucích a zdraví cestujících a jejich bezpečnost. Můj tatínek je celoživotně strojvedoucí. Zkuste si představit optiku, že jste v kabině lokomotivy, která jede 160 km v hodině, a spadne vám tam velký strom. Budete riskovat to, že budete ohroženi na zdraví nebo na vážném poškození zdraví? Sněmovní verze neříká, že všechno okolo trati do výšky stromů a vzdálenosti od toho drážního tělesa bude vykáceno. To ani náhodou neříká. Ale dává tu sílu vah o něco víc ve prospěch bezpečnosti těch, kteří jedou tím vlakem. A to si myslím, že je v pořádku. Děkuji za pozornost. (Ozývá se potlesk zprava.)
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV