KDU-ČSL: EU by měla pozdržet legislativu ke snižování CO2 v automotivu

22.03.2020 21:43 | Zprávy

V době pandemie COVID19 a následné ekonomické krizi by Evropská komise měla pozdržet plány na snižování CO2 v automobilovém průmyslu – jinak hrozí naprostý kolaps této oblasti hospodářství a bankrot většiny automobilek.

KDU-ČSL: EU by měla pozdržet legislativu ke snižování CO2 v automotivu
Foto: KDU-ČSL
Popisek: Logo KDU-ČSL

Je o tom přesvědčený bývalý krizový manažer a europoslanec Tomáš Zdechovský (KDU-ČSL) se svými stranickými kolegy a odboráři. Proto s kolegy požádal Evropskou komisi o odložení plnění přísných zelených opatření.

„Žádáme Evropskou komisi, aby v letošním roce s ohledem na krizi způsobenou epidemií koronaviru, žádné sankce vůči automobilkám neuplatňovala, a aby v průběhu druhého pololetí pečlivě vyhodnotila dopady této krize. Ať komise s ohledem na současnou situaci zváží další postup, pokud jde o zpřísňování ekologických limitů v příštích letech. KDU-ČSL nerezignuje na ochranu životního prostředí, ale v této době považujeme za zásadní co nejdříve nastartovat ekonomiku, zajistit lidem práci a stabilizovat celou společnost,“ žádá o přehodnocení dosavadních postupů předseda KDU-ČSL Marian Jurečka.

„S kolegy z různých frakcí chceme doporučit Komisi, aby v současné době pozdržela legislativu týkající se snižování CO2 v automobilovém průmyslu. Opak by totiž měl zásadní vliv na zaměstnanost a konkurenceschopnost a přesun veškeré výroby do Indie a Číny za daleko horších podmínek,“ vysvětluje k žádosti europoslanec Tomáš Zdechovský, podle kterého je nyní naprosto klíčové stabilizovat evropský automobilový průmysl a dát mu jistotu i do budoucna. Téma plánuje případně otevřít i ve výboru pro zaměstnanost (EMPL), kde je místopředsedou.

„V této nelehké době musíme maximálně pomoci udržet automobilový průmysl. Nejde čelit dopadům pandemie a zároveň investovat, aby se splnila všechna velmi přísná zelená opatření,“ shrnuje Jurečka, který se téma bude snažit prosadit také na nejbližším jednání Hospodářského a Evropského výboru Poslanecké sněmovny. Ty by měly vyzvat českou vládu k okamžitému jednání s Evropskou komisí. Registrace osobních automobilů v EU spadly už za leden a únor o 7,4 %. V březnu a dubnu se předpokládá, že z důvodů opatření kvůli COVID-19 nastane propad o 60 – 90 %. Například v Číně to bylo v únoru o 79 %. Bez jakékoliv pomoci ze strany EU nebude mít možnost sektor se ozdravit a přežít následující dva krizové roky.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Michal Zuna byl položen dotaz

Jaká je podle vás pravděpodobnost, že na nás Rusko zaútočí?

Tvrdíte, že je třeba si ho držet co nejdál od těla, to nerozporuji, na druhou stranu, myslíte, že má Ukrajina šanci ho vojensky porazit i se vší pomocí od jiných států, včetně nás? Protože zatím to tak nevypadá a je mi tak Ukrajiny i líto. Myslím, že vyhasí strašně moc životů a ,,zbytečně", že tato ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Válková (ANO): Rozdělení rozvodového a opatrovnického řízení má opodstatnění

23:08 Válková (ANO): Rozdělení rozvodového a opatrovnického řízení má opodstatnění

Projev na 119. schůzi Poslanecké sněmovny 19. listopadu 2024 k novele občanského zákoníku