Co je však příčinou? V prvé řadě je to komunistická minulost, která za sebou zanechala nedotažené, nebo dokonce nezrealizované plány na dopravní stavby, někde široké silnice zužující se do klikatících se tkaniček, chybějící obchvaty a především nejdéle rozestavěnou českou dálnici D3, jejíž plány vznikly už v 60. letech.
Nesvalujme však vinu jen a jen na minulost. Vždyť komunistický režim padl před více jak čtvrt stoletím. Příčiny současné tristní situace v dopravní výstavbě vidím ve dvou aspektech se stejným jmenovatelem: podivná morálka.
Prvním aspektem jsou jistě úředníci. Na ministerstvech dopravy, životního prostředí, na ŘSD či na krajské SÚS „netáhnou“, nepřicházejí s koncepčními řešeními, nevidí za „roh“, nejsou aktivní při řešení problémů (např. s výkupy pozemků), a pokud chybují, jako třeba v případě kauzy s nutností opakovat posudky EIA u celé řady dopravních staveb, což zdrží a především prodraží výstavbu, zůstávají povětšinou před občany anonymní a beztrestní. Představme si, že by se tak jako na těchto úřadech hospodařilo v jakékoli soukromé firmě… Že by zákazníci něco platili a dostávali takové služby, třeba s dodací lhůtou 60 let a slovy “nejde to”…

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV