Děkuji za slovo, pane předsedající.
Já se budu snažit být taky co nejstručnější, protože toho času moc nemáme a kolegů je přihlášených hodně. Já bych chtěl říct, že tento tisk 545 je jeden z nejdramatičtějších, který tady sleduji ve Sněmovně v tomto volebním období, byl několikrát přerušen jak na plénu, tak vlastně ve výborech, tam nebyly dodrženy ani žádné lhůty, nicméně máme ho ve druhém čtení, děkuji proto všem, kteří podpořili tu mimořádnou schůzi a kteří podpořili schválení tohoto programu, protože byť jsou to vládní návrhy, tak to skoro vypadá, že to vláda předkládá jenom naoko a není to pro ně priorita, řešit to nechce, ale asi to nebude u všech a u celé vlády.
Nechci to zdržovat, proto se teď zaměřím na ty pozměňovací návrhy, které jsem k tomu připravil. Vezmu to postupně. Tím prvním z nich jsou tzv. open data, která neprošla na výboru. Mluvil jsem tady o nich už mockrát, je to známá věc. Jedná se o poskytování dat z centrální evidence exekucí v nějaké anonymizované, ale jasné struktuře ohledně věku, ohledně území, na kterém ty exekuce jsou, k celkovému počtu, jistině, průměr, medián vymáhaného peněžního plnění a podobně. Můžete se podívat v tom sněmovním dokumentu, který je 7393.
Druhý z těch mých pozměňovacích návrhů a který jsem si pojmenoval ochrana výživného, který je pod sněmovním dokumentem 7391, dělá jednoduchou věc než když se vymáhá takzvané jakoby exekucí splátka alimentů, tak pro toho člověka, který tu exekuci dostane, to znamená, že se vymáhá pětinásobek ročních alimentů. Když to připodobním na nějaká čísla, tak pokud má někdo tři děti, na každé platí tři tisíce, tak v případě exekuce mu hned na začátku přijde vymáháno pět set čtyřicet tisíc plus ještě samozřejmě ta odměna toho exekutora, což není možné na začátku žádným způsobem platit, ten člověk je automaticky zapsán do registru, nemá možnost, nedostane půjčku, nedostane nic, je prostě kvůli dlužným alimentům takto zlikvidován. A myslím si, že by se mělo vymáhat méně, proto tam dáváme jenom ten rok, že se bude vymáhat dvacet sedm tisíc plus odměna toho exekutora, aby měl ten dlužník tu možnost to reflektovat a zaplatit to hned a nepřišla mu ta velká částka hned na začátku, která ho automaticky vyřadí úplně nadobro.
Třetím pozměňovacím návrhem, to jsou tzv. covid odměny - jsem si pojmenoval, a je to sněmovní dokument 7382. Ten se týká odměn pro zaměstnance a příslušníky složek integrovaného záchranného systému, kteří vykonávají nějaké mimořádné nebo zvlášť významné pracovní nebo služební úkoly, je jim nařízena nějaká práce v souvislosti se zmírněním anebo bojem proti pandemii covidu, a tato odměna je vlastně zabavena také. Takže to pokládám za nemravné, ale zase zároveň chápu, že dluhy se mají platit, a proto navrhuji nechat tomu povinnému alespoň polovinu té odměny, aby měl nějakou odměnu za tu mimořádnou činnost, ale polovina se strhne a odešle se věřitelům na zaplacení dluhu.
Dalším mým pozměňovacím návrhem je sněmovní dokument 7407, moje interní pojmenování: adhezní dávky. To je celkem podobná věc jako v předchozím pozměňovacím návrhu. Jde mi o to, že máme třeba spoustu důchodců, kteří berou příplatek k důchodu ke zmírnění některých křivd způsobených komunistickým režimem anebo jsou oceňováni za účast na národním boji za vznik a osvobození Československa. Takže i tyto příplatky k důchodu jsou jim zabavovány. Myslím si, že pokud v historii tito lidé pro nás odvedli takovouhle hrdinskou věc a své životy nasazovali v boji proti komunistickému režimu a za vznik Československa, tak si myslím, že by jim tento příspěvek neměl být exekvován. Je to opět drobná změna v celé té baterii toho tisku 545. Je to opravdu marginálie.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV