„Město je dnes zahlceno reklamními nosiči, které nejen že tvoří vizuální balast, ale navíc leckdy brání v pohybu po chodníku nebo bezpečnému výhledu v křižovatce,“ říká náměstkyně primátorky Petra Kolínská. „Nová pravidla přinesou Pražanům větší bezpečnost a kvalitu veřejných prostranství, jaká se sluší na 21. století“ pokračuje.
Pravidla sjednocují velikost reklamních nosičů – napříště bude možné umisťovat jen tři typizované velikosti. Zmizí tak různé druhy velkých tabulí. Pravidla též říkají, jakým způsobem reklamu umisťovat, aby v městském prostředí působila méně rušivě.
Z některých míst pak reklama zmizí zcela! Kromě Pražské památkové rezervace už byste reklamu na sloupech neměli potkat v parcích a lesoparcích, náplavkách a přírodních nábřežích, na pražských ostrovech či značených cyklistických stezkách. Zakázané budou reklamní nosiče také v okolí křižovatek a v místech, kde by bránily v rozhledu. V městských a vesnických památkových zónách – kupříkladu Nusle, Dejvice, Karlín či Bubeneč – se pak mohou objevit jen nejmenší formáty.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV