Dle ročenky dopravy v Praze začíná dlouhodobě stoupající počet cestujících ve vlacích na území Prahy stagnovat (kolem 117 000 cestujících denně) a zájmem hlavního města je tuto velmi rychlou, pohodlnou a ekologickou formu dopravy co nejvíce podporovat. Městská a příměstská železnice je často v zemích na západ od České republiky mnohem více rozvinutá a tvoří významnou a úspěšnou alternativu k individuální automobilové dopravě.
„Součástí řešení opakujících se smogových situací v Praze musí být i projekty, jako je tento. Nelze lidi jen vyzývat, aby nejezdili auty, a současně jim nenabízet alternativu. Vlaky jsou nejrychlejší dopravou v Praze. Zásadní je vznik nového přestupu na Rajské zahradě. Při cestě třeba z Čelákovic nebo Milovic tak budou lidé mít kratší přestup na metro než ve Vysočanech a také vznikne přestupní vazba na autobusy směr Průmyslová,“ říká Petra Kolínská, náměstkyně primátorky a radní pro územní rozvoj.
Návrh zadání změny nyní po schválení půjde do poslední fáze projednávání, během roku 2017 by mělo být i společné a veřejné jednání, ve kterém se může vyjádřit a vznést své připomínky i veřejnost.
Ročenka pražské dopravy ZDE
Vyhledávání změn ÚP nabízí nejlépe aplikace Výkresy UP (ZDE)
Schéma procesu pořizování změn UP je ZDE
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV