Během nadcházejících pěti let by mělo dojít k rekonstrukci tramvajové trati, inženýrských sítí i vozovky. Plánovaná rekonstrukce zlepší prostupnost pro chodce i cyklisty a upřednostní veřejnou dopravu. Studie vznikla v Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR).
Podnětem zadání koncepční studie byla potřebná rekonstrukce tramvajové trati (úsek Strossmayerovo náměstí – železniční viadukt – ulice U Výstaviště) a současně cíl Prahy 7 definovat budoucí charakter ulice Veletržní v souvislosti se zprovozněním Tunelového komplexu Blanka.
„Technický stav tramvajové trati bude vyžadovat v nejbližších letech kompletní rekonstrukci. Takto rozsáhlý stavební záměr je jedinečnou příležitostí pro kultivaci ulice Dukelských hrdinů. Souběžně je aktuálně připravována rekonstrukce budovy Veletržního paláce, která se dotkne i jeho předprostoru a další plánovaná rekonstrukce předprostoru Výstaviště Praha a Stromovky. Chceme tyto investice vzájemně koordinovat a ušetřit tak lidem několikanásobné rozkopání ulic,“ říká radní hl. m. Prahy Petra Kolínská.
Koncepční studie bere v úvahu i probíhající přípravu modernizace železniční trati v úseku Praha-Bubny – Praha-Výstaviště a přípravu rekonstrukce prostranství před vstupem do areálu Výstaviště a do Stromovky. Studie navrhuje budoucí podobu ulic odpovídající současným potřebám města. Součástí koncepční studie je i vytipování dalších míst souvisejících s řešeným územím Letenského kříže.
„Koncepční studie umožňuje bezbariérové zpřístupnění zastávek veřejné dopravy, zvýšení bezpečnosti přechodů pro chodce nebo výsadbu téměř 200 stromů,“ doplňuje Petra Kolínská. Zároveň dojde k drobnému navýšení počtu parkovacích míst. Studie počítá se základní podporou umění ve veřejném prostoru. Díky komplexnímu přístupu bude také možná obnova inženýrských sítí. Mohly by tak vzniknout dobíjecí stanice pro elektrokola a elektromobily na všech parkovacích stáních v daném území.
„Návrh směřuje především ke zvýšení bezpečnosti, prostupnosti a uživatelského komfortu ulic pro všechny, kdo se na nich pohybují,“ dodává ředitel IPR Ondřej Boháč.
Termín realizace je odhadován na rok 2022 a bude závislý na rozvržení jednotlivých etap projektu. V brzké době bude vybrán projektant první etapy rekonstrukce. Celkové finanční náklady byly propočteny na 762 mil. korun.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV