Kolovratník (ANO): Česko by mělo chránit své ovzduší. Máme plán

03.01.2019 6:35 | Zprávy

Tvrdím, že každý politik, který je placen z veřejných peněz by měl nejen naslouchat potřebám občanů, ale zároveň je informovat i o tom, co ve své pracovní době dělá a na čem pracuje. Osobně se téhle zásady držím a na rozdíl od některých „pracovitých“ poslanců z našeho kraje, si každý z Vás může na mém webu nebo sociálních sítích přečíst, co jsem vlastně letos všechno (ne)dělal. A v tomhle budu jednoznačně pokračovat.

Kolovratník (ANO): Česko by mělo chránit své ovzduší. Máme plán
Foto: ANO.cz
Popisek: Martin Kolovratník

Dnes bych se s Vámi rád podělil o pocity a informace z nedávné schůzky, na které jsem se potkal s eurokomisařem Karmenem Vellou, který se věnuje oblasti životního prostředí. Není asi potřeba dlouze psát o tom, že životní prostředí ve kterém žijeme,  je jedním z největších darů, které nám matka příroda nadělila. Bohužel někteří lidé okolo nás si neuvědomují, že máme jenom jednu planetu a jinou mít nebudeme… škoda ale házet hrách na zeď.

S eurokomisařem Karmenem Vellou jsme se setkali společně i s odborníky na životní prostředí. Mám rád schůzky, které nejsou o prázdných slovech, ale naopak! Když vážně řešíte konkrétní věci, které mají jasné výsledky. A tohle byl přesně ten případ. Společně s kolegy z EU jsme mluvili o problémech, které nás v Česku trápí. Třeba o dopravě, která je v Česku jedním z největších znečišťovatelů ovzduší. Na tomhle musíme dost zapracovat a změnit to. Můžu Vám slíbit, že budu bojovat za přesun nákladní dopravy z našich silnic na železnice.

Není to ale všechno a samozřejmě to není jenom o dopravě. Upřímně přiznávám, že mě třeba vyděsila interaktivní mapa zachycující znečištění ovzduší, podívejte se sami ZDE. Mapa ukazuje live data ze stovek stanic měřících kvalitu ovzduší. Asi nikdo nemůže rozporovat, kde je hranice mezi čistým a znečištěným – bohužel to je mezi „západní Evropou“ a námi. Tohle se mi nelíbí a rozhodně nejsem sám!

Osobně si z debaty s eurokomisařem odnáším to, že v dopravě jsou před námi velké výzvy, které mohou pomoci. Větší podíl elektromobilů a hybridů, podpora vodíkového pohonu, ale i inovativních řešení, jako je řízení dopravy vedoucí k snížení kongescí a zvýšení efektivity (čtěte obsazenosti) hromadné dopravy.  Jsou věci, na kterých už teď pracujeme, cítím ale, že musíme přidat.

Konkrétním krokem může být podpora elektromobilů. Rozhodně bychom neměli jít cestou dotací, které akorát pokřivují trh, ale můžeme pro tyto moderní vozy zavést nová a motivační opatření. Jedním z nich jsou například ekologické SPZ, které jsem do silničního zákona prosadil letos a které začínají fungovat v reálném provozu.

A co Vy? Máte také nápady, jak zlepšit naše životní prostředí? Napište mi ho. Rád ho s Vámi proberu a budu se jím inspirovat.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Proč jste si vybral za terč zrovna Feriho?

Já ho nehájím, dostal, co si zasloužil, ale ukažte mi stranu, která ve svých řadách neměla někoho, kdo byl čelil trestnímu stíhání nebo nebyl odsouzen? Je to přeci i případ ANO, kde dokonce v čele stál trestně stíhaný člověk a nikomu to nevadilo. Navážet se pak do jiných mi přijde z vaší strany dost...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hroza (TOP 09): Do infrastruktury investuje Pražská vodohospodářská společnost více než tři miliardy

23:08 Hroza (TOP 09): Do infrastruktury investuje Pražská vodohospodářská společnost více než tři miliardy

Rada hl. m. Prahy projednala roční plán obnovy, rekonstrukce, modernizace a rozvoje vodohospodářskéh…