MHD zastává z pohledu městského života naprosto zásadní a nenahraditelnou roli. Přiznám se, že ji mnohem raději využívám k přepravě než osobní auto, a to jak u nás v Pardubicích, tak i v Praze. Ve většině případů je rychlejší a člověk se také vyhne zdlouhavému hledání parkovacího místa. Kromě toho jsem ale také už několik let členem Dozorčí rady Dopravního podniku města Pardubice, díky čemuž tuto problematiku znám zblízka.
V souvislosti s dopravními podniky připomínám, že se mi v loňském roce podařilo prosadit klíčový pozměňovací návrh, který pomohl právě MHD částkou 300 milionů ročně a současně také železničním dopravcům částkou 600 milionů ročně! Při zpětném ohlédnutí musím konstatovat, že odpuštění poplatku za obnovitelné zdroje bylo naprosto zásadní a pokud by k tomuto kroku nedošlo, pak by se dopravní podniky nacházely v mnohem složitější situaci.
Bohužel vláda Petra Fialy je v tomto ohledu neuvěřitelně pomalá a zaspala. Evropská komise totiž musela posoudit, zda můj pozměňovací návrh na odpuštění POZE není nedovolenou podporou. Vláda se ale tomuto tématu začala věnovat příliš pozdě - v březnu a teprve až teď vše konečně dořešila. V tomto ohledu apeluji na vládu, aby dlouze a zbytečně nevyčkávala a proplatila dopravním podnikům zpětně i za letošní rok, protože zákon platí již od 1. ledna.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV