Dobrý den, děkuji za slovo. Moje vystoupení bude relativně krátké, já tady k tomu zákonu povím jedinou věc.
Když si připomenu nebo když nám tady připomenu moje vystoupení v prvním čtení, když jsme ho otvírali, bylo to 31. května letošního roku, tak jsem trochu ironicky směrem k Ministerstvu dopravy a panu ministrovi podotkl, kdo nic nedělá, nic nezkazí. Narážel jsem na to, že tak, jak ten vládní návrh zákona byl připraven a sem do Sněmovny odeslán, byl opravdu, řekněme, minimalistický a obsahoval jenom tu nezbytně nutnou transpozici evropských legislativních požadavků tak, jak to bylo prezentováno v úvodním slově.
A rád nahlas řeknu, že jsem rád, že jsem se mýlil, respektive, že v tuhle chvíli je ta situace úplně, ale úplně jiná, a že jak na hospodářském výboru, tak teď tady během druhého čtení, když se dívám do toho ohromného seznamu, tak došlo k velikánské aktivitě a snad mohu trochu předjímat, která bude ve třetím čtení ve výrazné většině korunována shodou napříč politickým spektrem, protože víte, že na hospodářském výboru tyhle věci, když byla situace opačná v minulém volebním období a dávali jsme do zákona ta klíčová ustanovení, která dnes fungují, jako je předběžná držba u jednotlivých pozemků, § 4a nebo ta takzvaná polská metoda, možnost zahájení stavby celého úseku před vypořádáním většího množství pozemků, tak na tom jsme měli shodu napříč politickým spektrem a vnímám, že podobné by to mohlo být i teď.
Říkám to s pokorou a i do jisté míry s omluvou vůči panu ministrovi i panu zpravodaji, že sám jsem na tom hospodářském výboru nebyl v tom září, bohužel bylo to z věcných nebo normálních důvodů, a to kvůli zdraví, byl jsem skoro tři týdny s antibiotiky. Osobně mě to moc mrzelo, že jsem se těch jednání nemohl účastnit, ale myslím, že to ničemu nevadí, protože tak, jak jsem procházel materiály, to, na čem se shodl hospodářský výbor, tak rád tady za opozici řeknu, že (je?) kvituji a že je dobře, že ta shoda tam byla. A snad tu negaci, kterou jsme tu měli s panem ministrem před hodinou ve vztahu, kde je (35?), alespoň malinko zmírním. Osobně tady rád na mikrofon řeknu, že jsem velmi rád a velmi oceňuji konkrétních osm návrhů, které byly promítnuty právě do těch výborových, které směřují na Správu železnic, konkrétně na výstavbu vysokorychlostních tratí.
Tolik jen obecný komentář. Nemá smysl, abych se tady vyjadřoval k jednotlivým individuálním pozměňovacím návrhům, protože jich je ohromné množství, tak držím palce kolegům na MD, aby to zvládli nějak v relativní pohodě všechno zpracovat do příštího týdne do hospodářského výboru, kde budeme vést finální debatu. Opět za sebe a snad i za většinu mých kolegů z hnutí ANO můžu říct aspoň při prvním náhledu, všechny z těch návrhů, které směřují nejen do dopravy, ale i do strategických energetických staveb, jsou tam i návrhy na ulehčení internetových nebo komunikačních sítí, tak určitě všechny tyto věci teď jako hnutí ANO, byť v opozici, rozhodně budeme podporovat.
A na závěr budu stručně konkrétní. Já sám jsem nakonec zkusil dopracovat a navrhnout ještě dva pozměňovací návrhy. Bylo to - a opravdu férově říkám - vlivem té nemoci, nestihl jsem to do hospodářského výboru, takže dával jsem je dneska ráno, před desátou hodinou jsem je měl finálně dopracované. Oba dva míří na vysokorychlostní tratě, jeden z nich pomůže i Ředitelství silnic a dálnic.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.