Kolovratník (ANO): Snad to nebude trvalým nákladem Ministerstva dopravy, pane ministře

20.04.2023 23:02 | Zprávy

Projev na 63. schůzi Poslanecké sněmovny 20. dubna 2023 k financování Státního fondu dopravní infrastruktury.

Kolovratník (ANO): Snad to nebude trvalým nákladem Ministerstva dopravy, pane ministře
Foto: Hans Štembera
Popisek: Předseda volební komise Martin Kolovratník

Já jsem to téma přinesl, v uvozovkách rozpoutal, pokusím se ho shrnout nebo uzavřít. Věřme, že to dobře dopadne. To si budeme přát, aby doprava dostatek prostředků měla.

Jak jsem dneska řekl v úvodu svého vystoupení, sám Evropské investiční bance fandím, sám jsem byl u toho, když jsme s panem ministrem Ťokem to tehdejší první memorandum podepisovali, zkoušeli a do určité části u některých jednotlivých projektů využili.

Možná poprosím, a asi to bude směřovat na pana ministra Kupku, ve chvíli, kdy budete před finálním rozhodnutím, schválením, že půjdete do těch prvních tranší - a pro mě je ta informace nová a zajímavá, tedy až miliarda euro jsem si tady odnesl, to znamená teoreticky 25 tranší během letošního roku - tak prosím, pane ministře, zvažte, jestli tohle neukázat určitě na rozpočtovém výboru, a dovedl bych si to představit i na hospodářském výboru, ať se na to podíváme. To je dobře míněná prosba nebo žádost na vás.

Každopádně k uzavření tady té interpelace, pan ministr Stanjura řekl větu, která je sice pravdivá, nemohu ji rozporovat, že konečným poplatníkem nebo tím konečným, za kým to jde, jak kdo ponese ty náklady, je daňový poplatník, tedy občané České republiky, ti, kteří generují daně na ty splátky. Ale já se zkrátka pořád bojím a obávám toho, že se z toho stane, a může to být za rok, za dva, za tři, za pět, že se z toho prostě stane mandatorní, z těch splátek vůči EIB, že se z toho stane mandatorní náklad Státního fondu dopravní infrastruktury. Jinými slovy, až ministr financí s ministrem dopravy budou chystat svůj další rozpočet včetně toho střednědobého výhledu, že zkrátka tady ta splátka 5, 10, 15 miliard tam bude jako základ. To si vyřešte, pane kolego, pak vám dám až ty další peníze. Na tohle jsem bohužel odpověď nedostal, nebo nějaké ujištění, že to nebude trvalým nákladem Ministerstva dopravy.

A proto bych rád navrhl Sněmovně podle § 112 odst. 5 usnesení, které říká, že Poslanecká sněmovna není spokojena s touto odpovědí. Tím bych žádal ještě písemné dopřesnění a ujištění, že moje obava je lichá. Děkuji. 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Mašek (ANO): Členové vyšetřovací komise nesmí nic komentovat

7:17 Mašek (ANO): Členové vyšetřovací komise nesmí nic komentovat

Reakce na svém veřejném facebookovém profilu na rozhovory k vyšetřování loňské tragédie na FF UK, po…