Kolovratník (ANO): Vlastně snižujeme ochranu spotřebitelů

02.06.2022 18:45 | Zprávy

Projev na 25. schůzi Poslanecké sněmovny 2. června 2022 k zákonu o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla

Kolovratník (ANO): Vlastně snižujeme ochranu spotřebitelů
Foto: Archiv Martina Kolovratníka
Popisek: Martin Kolovratník

Já se hrozně omlouvám, pane předsedající. Kvůli přípravě podkladů jsem se nepřihlásil písemně. Takže děkuji za vaše zaznamenání mé přihlášky. Já bych rád tady okomentoval ne zákon jako celek, ale jednu záležitost, jeden detail, který vnímám jako kritický, problematický a o kterém stoprocentně budeme mluvit na hospodářském výboru. To je téma platnosti těch evidenčních prohlídek nebo evidenčních kontrol. Říkám to proto, nebo avizuji to proto, že tenhle zákon jsme tady měli v tom minulém volebním období a já tady teď absolutně nestranně, jestli z pohledu opozice nebo koalice, říkám, že je škoda, že jsem smutný, že se to nepovedlo.

My už jsme opravdu... té práce se na něm udělalo. Paní zpravodajka přikyvuje, protože v tom epicentru dění a jednání byla společně se mnou. Pan ministr tehdy jako kolega poslanec sice to nebylo jeho téma, ale možná si ty debaty pamatujete. My jsme vlastně skončili těsně před branami, někde za druhým čtením, jestli se nepletu a bohužel už se to do konce volebního období nestihlo projednat. Teď se k tomu vracíme, velmi stručně, platí to, co bylo řečeno předkladatelem i paní zpravodajkou, že v obecné rovině ta novela definuje, upravuje podmínky registrací, přihlašování vozidel do provozu, technické typy vozidel, fungování STK i tedy těch emisních kontrol a tak dále. Je to vlastně jednoduchá, nebo ne jednoduchá, ale ta základní implementace nových legislativních podmínek a termínů Evropské unie, evropského práva do naší legislativy. Jde o to, že Evropská unie, už nám tedy běží ten termín pro implementování, omlouvám se, nemám v hlavě přesně kdy je, nebo kdy byl. Možná to bylo řečeno v těch předchozích vystoupeních. Jde o to, že Evropská unie provedla před časem celkovou revizi právní úpravy schvalování technické způsobilosti vozidel i těch systémů konstrukčních částí a samostatných technických celků, ať už jde o schválení typu jednotlivě vyrobených vozidel a podobně. A musí se tedy všechno přepracovat, konkrétně v části třetí hlavy, čtvrté zákona.

Co vnímám jako pozitivní v tom návrhu zákona, on nebyl téměř nijak zásadním způsobem přepracován od toho původního, který připravila minulá vláda. Jsou tam zahrnuta i některá opatření, která obecně snižují administrativní zátěž podnikatelů a obyvatel. Myslím, že i tohle je věc, na které se tady ve Sněmovně vždycky shodneme napříč politickým spektrem. Ilustračně je to už výše uvedené zrušení povolování výroby jednotlivě vyrobených vozidel, především možností rezervace registrační značky po dobu jednoho měsíce. Je to také zjednodušení procesu zápisu změny vlastníka či provozovatele vozidla do registru silničních vozidel umožněním separátního podání společné žádosti, a také umožnění elektronického podání nebo zrušení povinnosti některých dalších povinností.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Mgr. Bc. Hubert Lang byl položen dotaz

Vyšetřovací komise

Zajímalo by mě, zda za členství v komisi berou poslanci nějaké příplatky? Protože jinak nechápu, k čemu je zřizujete. Ukažte mi nějako vyšetřovací komisi, která něco vyřešila.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Štěpánek (Trikolora): Tři roky ukrajinské války aneb Až do posledního Ukrajince

22:14 Štěpánek (Trikolora): Tři roky ukrajinské války aneb Až do posledního Ukrajince

Od začátku ukrajinské války uplynuly tři roky. Je to příležitost připomenout si, proč, jak, kvůli ko…