Pokouším se zjistit, proč je ještě nemáme a co udělat pro to, abychom se jich dočkali. Jaká je realita? Většina odpovědných úředníků na ministerstvu dopravy prohlašuje, že rychlou železnici potřebujeme, zároveň však jedním dechem jmenuje desítky důvodů, proč to nejde a proč to bude složité.
Otevřeně přiznávám, že z dosavadního tempa příprav jsem zklamaný. Po inspiračním výjezdu Hospodářského výboru Poslanecké sněmovny do Švýcarska jsem za vlastní prostředky procestoval Španělsko, které je v rychlosti výstavby skutečným vzorem. Uspořádal jsem dvě železniční konference v Pardubicích, mnohokrát jsem jednal s vedením ministerstva dopravy. A proto dnes říkám: už dost!
Hybatelem dění se od této chvíle stává Hospodářský výbor PSP ČR. V listopadu 2016 jsme zde přijali usnesení, kde zavazujeme ministra dopravy Dana Ťoka, aby ustavil pracovní skupinu k VRT. Ta již začala pracovat, má za sebou první výstupy. Při jejím zasedání jsme my poslanci jednoznačně odmítli konzervativní plány ministerstva dopravy na pouhé vylepšení rychlostí směrem k 200 nebo 250 km/h. Budeme jasně a důsledně žádat návrhovou rychlost spojení na 300 km/h!
Jsem rád, že vysokorychlostní železnice má ve Sněmovně podporu napříč politickým spektrem. Výše uvedené kroky Hospodářského výboru podporujeme nejen s kolegy z koalice, ale především s odborníky z opozice – s Karlem Šidlem z KSČM a s Františkem Laudátem z TOP09. Za to jim patří velký dík!

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV