V čase předvolebním se skloňují nároky na politické lídry a řadové kandidáty, ale zcela se opomíjí aspekt důležitosti a nároků, kladených na schopnosti sčítacích komisařů. Členy okrskových volebních komisí mají možnost přednostně delegovat politické strany a hnutí, které toho využívají v stále menší míře. Proto většinu volebních komisí naplní obecní a městské úřady z řad dobrovolníků, převážně laiků důchodového věku.
Občas i školený státní úředník má problém vstřebat veškerý legislativní rámec, metodiku a návody (často i protikladné) pro bezchybný chod volební komise, završený bezchybnou a pokud možno i rychlou kvantifikací vůle voličů, neboť dle ústavy je lid zdrojem veškeré státní moci (sic!). Svého času se uvažovalo o tom, že by bylo adekvátní požadovat po členech volebních komisí vysokoškolské vzdělání.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLČlánek byl převzat z Profilu Mgr. Bc. Jan Kopal
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV