Kotková (TOP 09): Budoucnost je v projektové výuce

17.02.2018 10:06 | Zprávy

Nezáleží na tom, jak to nazveme - projektová výuka, aktivní učení, moderní vzdělávání. Styl výuky, o kterém učitelé i děti tvrdí, že je zábavný, poučný. Způsob výuky, který hlásal už i nám známý Jan Amos Komenský. Škola hrou.

Kotková (TOP 09): Budoucnost je v projektové výuce
Foto: TOP 09
Popisek: TOP 09

Množství vědomostí nebo schopnost je efektivně použít. Dokázat věci vyjmenovat z paměti nebo vědět,  kde informace najdu. Věřit a respektovat „co je psáno, to je dáno“ anebo umět kriticky uvažovat a prověřovat si informace. Která z možností vítězí v 21. Století? V době sociálních médií, možnosti každého šířit „zaručené“ informace?

V dnešní době se není možné spoléhat jenom na „sdělené“ ale je nutné více a více klást důraz na schopnost s informacemi pracovat a hlavně kriticky myslet. Projektové vzdělávání uvádí faktické informace v život, dokazuje, že to co je řečeno skutečně funguje, existuje! A co víc, na rozdíl od čistého přijímání faktů tento způsob práce dále vede jedince k tomu, aby viděl další souvislosti. Každý má jiné asociace, každý vnímá stejnou informaci odlišně. Je nutné naučit se tohoto potenciálu využít pro vývoj a budoucnost.

Není jednoduché od základu změnit styl práce – styl výuky a přístup ke vzdělávání. Dostávat tento způsob výuky do života a docílit toho, aby to bylo 2:1 pro projektovou výuku a nikoliv „jednou za čas“, by mělo být cílem reformy českého školství. Je to nesmírně náročný úkol, protože to znamená změnit mnoho dílků, než se dostaneme ke komplexnímu řešení. Ale proč nezačít hned teď? Upravme rámcový vzdělávací program tak, aby nabídl učitelům i dětem jednoznačný a oprávněný prostor aplikovat postupně víc a víc ve výuce projektovou výuku. Názorných příkladů dnes najdeme už víc než dost a tak už je jenom otázkou příležitosti, tyto možnosti využít a postupně si osvojit nový přístup k předávání znalostí a objevování vzájemných souvislostí. Podpořme jako zřizovatelé škol praktický trénink učitelů pro postupné zavádění projektové výuky.

Nakolik záleží na motivaci a proč je často soutěžení spíše kontraproduktivní? Na toto téma se zaměříme v našem dalším článku.

LENKA KOTKOVÁ, PŘEDSEDKYNĚ TOP 09 BEROUN

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

PhDr. Pavel Žáček, Ph.D. byl položen dotaz

Co přesně je ta neoprávněná činnost pro cizí moc?

A k čemu je tento zákon? Pokud je přeci něco nezákonné, tak na to jsou tresty nebo má trestat nějakou činnost, která není nezákonná? A lze za takovou činnost pak vůbec někoho postihovat, když nedělá nic nezákonného? A ještě by mě zajímalo, jaké tresty za takovou činnost navrhujete?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

KSČM odmítá další vládní destrukci školského systému

6:03 KSČM odmítá další vládní destrukci školského systému

Fialova asociální vláda pokračuje v destrukci České republiky a rozvracení fungující školní soustavy…