„Program slibuje podporu zejména přírodovědným a technickým oborům, díky novinkám ale má být zatraktivněna i výuka cizích jazyků a podpořen rozvoj dovedností s digitálními technologiemi. Důležitou podmínkou je také zajištění bezbariérovosti vzdělávacích zařízení,“ řekl náměstek přerovského primátora Petr Kouba. Celkově by se mělo jednat o investici ve výši 24 milionů korun, přičemž město by se podílelo 15 procenty z této částky.
Zástupci škol, zřizovaných městem, se už vyjádřili, co by si přáli ve svých zařízeních vylepšit. V Základní škole Velká Dlážka by přivítali nové učebny fyziky a chemie, technického kreslení a robotiky, ale také nové zázemí dílen pro rukodělné činnosti. Škola by chtěla mít i bezbariérové sociální zařízení. Ředitel Základní školy Za Mlýnem zase považuje za prioritu vybavenou učebnu přírodních věd a rád by pro žáky zajistil bezbariérový vstup do školní družiny a na WC. „V Základní škole Boženy Němcové by chtěli investici do dvou oddělení školní družiny a jednoho kabinetu. A rovněž tam je požadavek na vstup bez bariér jak do družiny, tak na toalety,“ uvedla vedoucí odboru sociálních věcí a školství Romana Pospíšilová. V Základní škole Svisle by rádi vylepšili čtyři třídy školní družiny, učebny fyziky, chemie, informatiky a taky by uvítali jeden větší kabinet. „Požadavek je i na učebnu praktických činností – konkrétně by mělo jít o cvičnou kuchyň a dílnu pro polytechnickou výchovu,“ nastínil náměstek Kouba. Poslední školou, která má ambici v rámci ITI uspět, je Základní škola U Tenisu, kde by přivítali učebnu přírodopisu, kabinet a bezbariérové WC.
Město Přerov je zřizovatelem osmi základních škol a do jejich vylepšení pravidelně investuje. Žáci si mohou užívat nejen nového zázemí, ale i novinek, na které jiné základky v republice teprve čekají. Ta poslední novinka, která byla zavedena na začátku druhého pololetí letošního školního roku, je zaměřena na výuku přírodních věd, která se pro přerovské školáky stala zábavnou zážitkovou lekcí. Děti pomocí speciálních 3D brýlí vstupují do virtuální reality a naskýtá se jim úplně jiný pohled, než jaký jim nabízí „plochá učebnice“. Mohou si zblízka a v prostoru prohlédnout třeba buňku, ocitnou se v pralese nebo se vydají prozkoumat povrch Měsíce.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.