Ministerstvo zdravotnictví je spojeno s kampaní, podporující covidové očkování: Udělejme tečku za koronavirem. Ale ve svých opatřeních uznává imunitu z očkování jen 9 měsíců po očkování. Jeden výrok vylučuje pravdivost druhého.
Klamavá reklama
Kampaň „Udělejme tečku za koronavirem“ je reklamní kampaň na podporu spotřeby, tedy i prodeje koronavirových vakcín. Moudrý člověk ke všem reklamám přistupuje zdrženlivě. U reklamy je rozhodující růst poptávky po určitém výrobku, nikoliv pravdivost a serióznost uváděných údajů.
Avšak je správné mít vyšší nároky na reklamu placenou ze státních peněz. Reklama na určité vakcíny je státní podporou výrobců a prodejců těchto vakcín. V případě jiných vakcín a léků si reklamu platí výrobci. Známá je např. reklama na očkování proti klíšťové encefalitidě. O náklady na reklamu mají výrobci vyšší výdaje a nižší zisk. V případě covidového očkování reklamu platí stát a roste zisk výrobců.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLČlánek byl převzat z Profilu Doc. JUDr. Zdeněk Koudelka, Ph.D.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.