Jihočeský kraj má poměrně nedávno uzavřeny smlouvy na veřejnou dopravu. Co se týče drah, tak nejstarší je smlouva na šumavské železnice z roku 2017 s dopravcem GW TRAIN Regio a.s. z roku 2017, novější jsou smlouvy na motorovou trakci a trať 2020 („Bechyňka“) s dopravcem České dráhy a.s. z konce roku 2019 a nejnovější smlouva je na elektrickou trakci z konce loňského roku se stejným dopravcem. U autobusů jsou to smlouvy uzavřené k výjezdu v létě roku 2022 s dopravci ČSAD AUTOBUSY České Budějovice v pěti oblastech a po jedné oblasti GW BUS a.s. a Busline jižní Čechy s.r.o.
Díky těmto smlouvám se daří modernizovat vozový park a zkvalitňovat služby v přepravě cestujících. Např. u autobusů současné průměrné stáří vozidel tvoří 5 let (62 % vozidel ze základního vozového parku myšleno bez záložních vozidel je nízkopodlažních a ve všech lze platit kreditní kartou. U vlaků rovněž došlo k omlazení vozového parku, klasické a nehospodárné soupravy vozů byly nahrazeny elektrickými jednotkami RegioPanter, které jsou nízkopodlažní, klimatizované a mají WiFi a zásuvky.
V minulých letech jsme dostali na jihočeské koleje deset takto nových jednotek a tento rok bude nasazeno na dalších pět souprav. Dále bude tento rok nasazeno mezi Strakonicemi a Táborem sedm nových dieselových souprav s obdobnou výbavou. Na trati Tábor – Bechyně byly tento rok nasazeny pohodlnější osobní vozy, které projdou dalším vylepšením. Abych nezapomněl na šumavské tratě, tak i zde dojde v blízké době k postupné obměně vozového parku modernějšími motorovými vozy. Stejně jako v autobusech, ve většině vlacích lze platit kartou.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLČlánek byl převzat z Profilu Mgr. Bc. Antonín Krák
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV