Děkuji za slovo, pane předsedající.
No, ono nám zbývají čtyři minuty a já toho mám tak asi na hodinu. Nevadí, vezmu jenom nějaké body k tomu a budeme se bavit.
Za prvé, prostřednictvím vaším, bych poděkoval předsedovi hospodářského výboru, protože mi mluví z duše. Ty problémy určitě nebudou ve vývoji těch jednotlivých ekologických vozidel, protože ta norma hovoří o vodíku, hovoří o plynu, hovoří o elektromobilitě a hlavně hovoří o municipalitách. My jsme se tady dostali na nějaké fórum vlastně individuální dopravy a toto o tom není. Nicméně je to jedna z těch norem, které přicházejí a budou přicházet další. Tak to bude ten velký problém.
A pro mě zásadní otázka je, kde ty zdroje vezmeme, a to ve všech těch komoditách. Vodíkové motory pro dopravu jsou pouze ve vývoji a pochopitelně asi všichni víme, že vodík jenom dělá elektrickou energii, to není tak, že by ten vodík byl ta pohonná jednotka, protože někteří si představují, že to nalejete místo benzínu a bude to jezdit. Tak to nefunguje. Druhá věc je plyn, ale plyn není úplně bezemisní, není úplně bezemisní, nicméně splňuje tu normu 50 mikrogramů na kilometr, to splňuje, to je pravda. Čerpací stanice - některá města to mají, některá to nemají. A je to opět ekonomický dopad na ty municipality, jakým způsobem to udělat.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.