Mazur (Piráti): Je naprosto nutné a žádoucí připravovat žáky na budoucnost

03.12.2023 18:05 | Tisková zpráva

Na konci listopadu skončil projekt iKAP II – Inovace ve vzdělávání, který pro Hlavní město Prahu koordinoval Pražský inovační institut (Pii). Projekt, který trval dva a půl roku, byl zaměřený na pražské mateřské, základní a střední školy.

Mazur (Piráti): Je naprosto nutné a žádoucí připravovat žáky na budoucnost
Foto: pirati.cz
Popisek: Daniel Mazur

Sdružoval čtyřiadvacet hlavních partnerů, kteří realizovali většinu aktivit. Byli mezi nimi neziskové organizace (např. Post Bellum, Člověk v tísni, InBáze, CEDU, SPKV a další) i školy a akademické instituce jako Univerzita Karlova, ČVUT nebo Smíchovská střední průmyslová škola.

Základní aktivity projektu byly čtyři: rovné příležitosti ve vzdělávání, vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem, program vzdělávání v leadershipu pro ředitele škol „Rozvíjíme školu spolu“, podpora rozvoje gramotností a podpora kariérového poradenství, podnikavosti a polytechniky. V rámci těchto klíčových aktivit se uskutečnilo velké množství projektových dnů, workshopů, školení, konferencí, webinářů, realizovaly se letní školy a uskutečnila se řada dalších aktivit.

„Krajský akční plán II se v rámci projektu podařilo implementovat, za což jsem velmi rád. Plynule se navazuje s KAP III, kdy Praha v současnosti uzavírá nové dva projekty pro pražské školství. Disponujeme znalostmi a odpilotovanými inovativními programy, které nás vedou správným směrem, kterým by se školy měly ubírat. Důležité je zmínit, že víceúrovňová spolupráce je klíčová, v tomto případě tedy MŠMT, Prahy a různých dalších sfér. Jsem rád, že vše funguje a jsem zvědavý na další projekty,“ říká Antonín Klecanda, pražský radní pro oblast školství.

Za zmínku stojí především jeden z nově vymyšlených inovativních programů, program „Cirkulární školy“. Ten se pilotoval na sedmnácti pražských základních školách. Odborníci spolupracovali se školami na základních principech cirkulární ekonomiky. Učitele, žáky i nepedagogické pracovníky školili odborníci na konzultačních setkáních a workshopech a inspirovali je k podpoře větší ekologické udržitelnosti i k novým aktivitám.

V rámci programu Cirkulární školy vzniklo celkem 21 vzdělávacích programů pro pedagogy a zaměstnance a téměř 170 vzdělávacích programů pro aktivní žákovská uskupení. Program podpořil 2 684 žáků a téměř 160 pedagogických pracovníků.

S Cirkulárními školami se bude v Pražském inovačním institutu od prosince 2023 dále částečně spolupracovat v rámci programu Erasmus+ Kooperativní partnerství. Do dvouletého projektu jsou zapojené organizace ze Slovenska, Itálie a Portugalska. Jeho cílem je především dál rozvíjet téma cirkulární ekonomiky, integrovat ho do kurikula a podporovat školy, aby v této oblasti spolupracovaly s municipalitami.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Co myslíte, že bude nyní s Ukrajinou?

Trump přeci dávno deklaroval, že pomoc Ukrajině omezí. Myslíte, že má Ukrajina bez USA šanci Putinovi vzdorovat? Že EU dokáže pomoc ze strany USA nahradit? Podle mě je toto začátek konce Ukrajiny-bohužel. PS: Myslíte, že se Trupmovi podaří konflikt ukončit, čímž se před volbami chvástal? A proč se o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Fiala (SPD): Premiér Fiala se směje se svými nesmysly lidem do obličeje

14:04 Fiala (SPD): Premiér Fiala se směje se svými nesmysly lidem do obličeje

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k výsledkům vlády premiéra Petra Fialy