Ministr Bartoš: Infrastruktura je při přechodu na elektromobilitu zcela zásadní

14.10.2022 10:57 | Zprávy

Projev na 41. schůzi Poslanecké sněmovny 14. října 2022 k návrhu zákona o podpoře nízkoemisních vozidel

Ministr Bartoš: Infrastruktura je při přechodu na elektromobilitu zcela zásadní
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš

Dámy a pánové,

já bych jenom v krátkosti chtěl uvést ten dnešní tisk, jenom zase ty nejdůležitější informace. Už jsme zde několikrát měli možnost diskutovat tak velké detaily. Jedná se o návrh zákona o podpoře nízkoemisních vozidel, který se týká zadávání veřejných zakázek a veřejných služeb v přepravě cestujících. Jedná se o implementační předpis k novelizované Směrnici 2009/33/ES o podpoře čistých energeticky účinných silničních vozidel.

Fakticky tato Směrnice ve svém novelizačním znění požaduje po členských státech, aby zajistily, že při pořizování silničních vozidel prostřednictvím nadlimitních veřejných zakázek budou pořizovány jisté stanovené podíly nízkoemisních vozidel v harmonogramu do roku 2005 a dále. Návrh, který zde leží, má toto zajistit.

Já už jsem to několikrát zmiňoval, ta transpoziční lhůta pro implementaci té novely uplynula již 2. srpna minulého roku, je to tedy jeden z nejpalčivějších implementačních dluhů toho předchozího období a proti České republice již bylo zahájeno řízení o nesplnění povinnosti České republiky notifikovat transpozici Směrnice. A hrozí nám tedy bezprostřední finanční sankce. Velmi tedy záleží na tom, aby ten zákon byl přijat co nejdříve, protože případná sankce se bude odvíjet právě od lhůty zpoždění té transpozice od toho data, ke kterému byla závazná.

Já tedy připomínám, že pokud by byla podána žaloba, že k implementaci došlo pozdě, a i kdybychom ji stihli dotáhnout, v momentě podání žaloby už Česká republika musí platit. Proto tou ambicí bylo probrat tento tisk co nejdříve.

Já bych jenom chtěl zdůraznit, že se v případě tohoto návrhu jedná o čistou transpozici, neboli povinnosti, které tato novela obsahuje, nikterak nezpřísňují požadavky kladené evropským právem, naopak Česká republika využila veškerých možností jak dopady tohoto zákona zmírnit. Je to možnost těch jednotlivých výjimek, na které se ta legislativa nevztahuje, ať už je to doprava a velikosti třeba těch autobusů a podobně, nebude se to týkat žádných sanitek, což občas zaznělo, ani hasičských vozidel, ani tanků, co tady bylo mnohokrát podle mě žertem vytaženo, tank na baterky to rozhodně není.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Mgr. et Mgr. Jakub Michálek byl položen dotaz

Fakt myslíte, že jsme na tom v oblasti digitalizace dobře?

A co třeba říkáte na to, že jsme v digitalizaci veřejné správy je Česko druhé nejhorší v EU? Zdroj: https://www.dvs.cz/clanek.asp?id=6995694 Nebo co říkáte na toto - https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-b2b-platit-prevodem-nestaci-digitalizace-ceske-ekonomiky-je-zalostne-pomala-261752?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Senátorka Kovářová: Unijní agenda začíná připomínat Brežněvovu doktrínu

7:17 Senátorka Kovářová: Unijní agenda začíná připomínat Brežněvovu doktrínu

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k zprávě Evropské komise o stavu právního státu