Transformace na státní podnik umožní řešit nevýhody stávající právní formy, kterou je státní příspěvková organizace, a pomůže zefektivnit činnost ŘSD. Státní podnik umožní získat a udržet potřebné odborníky, vlastními odbornými kapacitami zajistit doposud outsourcované činnosti.
„Cílem Správy dálnic a silnic bude zajišťovat odborné činnosti v oblasti mostů, tunelů, inženýrských konstrukcí, dopravní telematiky, zajistit hlavní inženýry projektů, správce staveb a technické dozory především vlastními zaměstnanci, a nikoliv v převážné míře externími dodavateli. To umožní výrazné úspory nákladů u činností, u kterých nyní dochází k outsourcingu,“ říká ministr dopravy Karel Havlíček.
Transformace zároveň zrychlí přípravu, výstavbu a modernizaci dopravní infrastruktury a zároveň zvýší efektivitu její správy, provozu a údržby. „Změny vnitřního nastavení a fungování ŘSD již dva roky kontinuálně probíhají. V návaznosti na přípravu střednědobé strategie do roku 2025, která definuje základní strategické principy a vize cílů, metod a činností, jsme vytvořili nový útvar pro strategii. Zastřeší činnosti v oblasti digitalizace, inovací, nových technologií a projektového řízení včetně dohledu na plnění našich strategických cílů,“ rozebírá jednu ze strategických změn Radek Mátl.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.