"Stará a úzká silnice byla magnetem na dopravní nehody. Nenašli bychom na ní žádný souvislý úsek, kde by se nějaká v minulosti nestala. Nová, čtyřpruhová, výrazně zlepšila bezpečnost provozu. Jsem rád, že společně s úpravou silnice vznikla díky městu Plzeň lávka pro cyklisty a pěší, kteří při návštěvě rekreační oblasti u Kamenného rybníka už nebudou přecházet nebezpečnou silnici," říká ministr dopravy Karel Havlíček.
Účelem stavby bylo rozšíření dvoupruhové silnice I/27 na kapacitní čtyřpruhovou směrově rozdělenou komunikaci, která je schopna bezpečně pojmout vysoké dopravní zatížení. Směrovým oddělením provozu byla odstraněna možnost střetu protijedoucích vozidel a zlepšila se možnost pro předjíždění. Došlo tak k výraznému zvýšení bezpečnosti a plynulosti silničního provozu na tomto významném dopravním tahu.
- Cílem stavby bylo rozšíření stávající silnice I/27 na kapacitní čtyřpruhovou komunikaci
- Rozšíření na čtyři pruhy odstranilo riziko střetu protijedoucích vozidel.
- Zároveň se zlepšila možnost pro předjíždění
- Stavební práce začaly 15. 4. 2019
- Stavba je v provozu od dubna 2021
- Zhotovitel stavby: Silnice Group a Váhostav-SK, a.s.
- Cena: 226 milionů Kč
Vizualizace stavby: I/27 Plzeň, Třemošenský rybník - Orlík ZDE
V realizaci je nyní 66,9 km silnic I. třídy. Letos ŘSD otevře ještě obchvat Krnova SV část, obchvat Chrudimi nebo křižovatku Rádelský mlýn v Libereckém kraji.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV