V prosinci letošního roku tak k současným 90,8 kilometrům dálnice přidá dalších 22,4 kilometrů. Zároveň začne ještě letos stavba 6,6 kilometrů dlouhého obchvatu Jaroměře na silnici I/33.
„Na trase dálnice probíhá výstavba mimoúrovňové křižovatky v Plotištích a Smiřicích, pokračuje i výstavba mostů, na velké části trasy byly položeny asfaltové vrstvy. Také se zde už vysazuje zeleň a dokončují se práce na nadjezdech. Podle aktuálního harmonogramu se tak v pátek 17. prosince otevře dálnice pro provoz,“ říká ministr dopravy Karel Havlíček s tím, že ještě před zprovozněním si dálnici prohlédne veřejnost při podzimním dni otevřené stavby.
K dokončení celé dálnice D11 bude zbývat ještě 40,8 kilometrů v úseku od Jaroměře přes Trutnov až ke státním hranicím s Polskem. „Dokončení celé dálnice D11 postupně zrychlujeme díky liniovému zákonu. Z původního termínu 2029 se tak dostáváme k otevření úseku u polských hranic do konce roku 2025. Poláci staví opravdu intenzivně, svou část chtějí mít hotovou do konce roku 2023,“ dodává ministr.
Aktuálně tisíce dělníků a stovky stavebních strojů staví celkem 151,5 km zcela nových dálnic na „zelené louce“. Mezi nejvíce rozestavěné dálnice patří právě hradecká D11 s 22,4 kilometry a alternativní spojnice Čech s Moravou na dálnici D35 s celkem 27,3 kilometry v realizaci. Nejdelší celistvý úsek dálnice vzniká na D4 mezi Příbramí a Pískem v celkové délce 32 kilometrů.
Další info o silniční výstavbě v ČR lze získat z interaktivní mapy ŘSD ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV