„Dohodli jsme se, že zachováme stávající investiční model. ŘVC má ode mě za úkol poskytovat státním podnikům Povodí know-how a součinnost při přípravě nových vodních staveb. Musí se také zaměřit na rychlejší přípravu a realizaci nových akcí. Po dvou letech vyhodnotíme, jestli nebude potřeba k dosažení cíle změnit zákony a kompetence podniků,“ říká ministr dopravy Vladimír Kremlík.
Příprava, realizace a provoz staveb infrastruktury vodních cest tak bude nadále probíhat v souladu s Koncepcí vodní dopravy pro období 2016 – 2023, kterou schválila vláda. Ředitelství vodních cest bude nadále státním investorem nové infrastruktury vodních cest, zejména pak pro výstavbu a rozvoj veřejné přístavní infrastruktury, servisních center včetně servisních plavidel, lodních výtahů a další potřebné infrastruktury a majetku sloužícího uživatelům vodních cest.
ŘVC bude také provozovat dále veřejné přístavy a přístaviště, servisní centra včetně servisních plavidel, lodní výtahy a další veřejná infrastruktura sloužící provozu vodní dopravy. Původní myšlenka převedení kompetencí ŘVC na jednotlivá povodí je tedy zastavená.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV