Dovolím si jenom několik stručných poznámek, nebudu komentovat všechny detaily toho vystoupení, protože zacházely často do opravdu technické oblasti, jenom bych chtěl jasně deklarovat, že už v současné době v České republice trestáme jak přetížení nápravy jízdní jako celku, tak také přetížení jednotlivých os, jednotlivých náprav. To je důležitá věc a platí, že opravdu to přetížení té nápravy má větší vliv na stav té vozovky než celé té soupravy, jako celku. Zároveň chci jasně povědět, že nejsem spokojený s tím, jak Česká republika dlouhodobě byla s to dohlížet na respektování právě zákona, který řeší přetěžování kamionů. Nutno ale říct, že ten zákon není zákon 361, o silničním provozu, ale je to zákon o pozemních komunikacích č. 13/1997, podle kterého i to přetížení je postihováno. Úpravy tedy mají směřovat především do tohoto zákona.
Chci vám ale představit, co jsme nachystali, co už v tuto chvíli je v legislativním procesu a co míří k tomu, že na prvním místě bude Česká republika schopná vymáhat větší respekt vůči stávajícím pravidlům. To je klíč k tomu, jak se posunout. Mimochodem Evropská unie v tuto chvíli velmi intenzivně diskutuje o tom, jak zvýšit tu celkovou zátěž, respektive ten limit zatížení, protože je trend obecný, aby se po dálnicích mohly pochybovat i soupravy delší, které budou s to převést se stejným objemem emisí CO2 větší objem nákladu. Je to úplně přirozené. Protože se ta debata vede. To, k čemu my máme směřovat a k čemu směřujeme, je opravdu důraznější a efektivnější postih těch, kteří zákon porušují.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.