Ministr Ťok: Chceme se Slováky testovat autonomní vozy a vyzkoušet chytrou dálnici v provozu

28.03.2017 16:53 | Zprávy

Zástupci českého a slovenského státu, mobilních operátorů, automobilového průmyslu a akademické sféry by měli vytvořit společný projekt na testování autonomních vozidel a dalších moderních technologií na dálnici D2 mezi Bratislavou a Brnem.

Ministr Ťok: Chceme se Slováky testovat autonomní vozy a vyzkoušet chytrou dálnici v provozu
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr dopravy Dan Ťok

Takový je závěr ze společného jednání českého ministra dopravy Dana Ťoka se slovenským místopředsedou vlády pro investice a informatiku Peterem Pellegrinim.

"Česká a Slovenská republika patří mezi významné výrobce automobilů. Pokud jejich produkci sečteme, je srovnatelná s velkými evropskými zeměmi. Proto bychom měli spolupracovat na rozvoji inteligentní dopravní infrastruktury a testovat autonomní vozidla. Dohodli jsme se, že bychom připravili přeshraniční projekt, který by mohl umožnit vyzkoušet chytrou dálnici v provozu," řekl po jednání ministr dopravy Dan Ťok.

Slovenský místopředseda vlády očekává, že že se na projektu budou spolupodílet mobilní operátoři i výrobci automobilů. "Chtěli bychom udělat přeshraniční projekt na dálnici D2 mezi Bratislavou a Brnem, otestovat dostupná zařízení a ve spolupráci s mobilními operátory zkoumat například problematické přechody z jedné sítě do druhé," dodal Pellegrini.

Zástupci českého ministerstva dopravy spolu se slovenskými protějšky začnou v rámci řešitelského týmu tvořit společný projekt, který mimo jiné bude řešit otázku financování projektu a načasování jeho realizace. V obdobném duchu pak zpracovává ministerstvo dopravy projekt na testovací okruh pro autonomní vozidla, který by měl v následujících letech vzniknout.

Ministerstvo dopravy již v minulých letech vypracovalo projekt zvýšení bezpečnosti silničního provozu pomocí vozidlových spolupracujících systémů, zajišťující komunikaci vozidla s ostatními vozidly nebo s inteligentní dopravní infrastrukturou. V rámci tohoto projektu bylo provedeno pilotní testování komunikace mezi vozidly a mezi vozidlem a infrastrukturou, a to na úseku D0 silničním okruhu kolem Prahy mezi Vestcem a Jesenicí (km 80 – 3,6).

Ministerstvo dopravy je zároveň koordinátorem projektu „C-ROADS Czech Republic“, který je spolufinancován z CEF. Tento projekt přispěje během 3-5 let k rozšíření Kooperativních inteligentních dopravních systémů (C-ITS) na české dálniční síti a na uliční síti města Brna. Projekt se nezaměřuje striktně na silniční síť, ale také na využití inteligentních dopravních systémů v městské hromadné dopravě nebo na železničních přejezdech.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

PhDr. Pavel Žáček, Ph.D. byl položen dotaz

Co přesně je ta neoprávněná činnost pro cizí moc?

A k čemu je tento zákon? Pokud je přeci něco nezákonné, tak na to jsou tresty nebo má trestat nějakou činnost, která není nezákonná? A lze za takovou činnost pak vůbec někoho postihovat, když nedělá nic nezákonného? A ještě by mě zajímalo, jaké tresty za takovou činnost navrhujete?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

KSČM odmítá další vládní destrukci školského systému

6:03 KSČM odmítá další vládní destrukci školského systému

Fialova asociální vláda pokračuje v destrukci České republiky a rozvracení fungující školní soustavy…