V minulém týdnu proběhlo společné jednání s předsedou vlády a zástupci krajů, na základě kterého bylo dosaženo kompromisu na konečné variantě státního spolufinancování. Celková výše spolufinancování ze státního rozpočtu se navýší o neposkytované inflační navýšení v letech 2011-2013, na téměř 2,9 mld. Podíl státního příspěvku by u všech krajů činil 30,5 %. Určitá odchylka zde bude pro Královéhradecký kraj, který bude sjednocením poměru dotace oproti současnému stavu nejvíce znevýhodněn. Návrh proto počítá s mimořádným navýšením dotace pro tento kraj po dobu 5 let s jejím postupným snižováním.
„V původně předloženém materiálu bylo navrženo, aby podmínkou pro použití prostředků bylo provozování drážní dopravy alespoň ve všech pracovních dnech v rozsahu šesti párů spojů denně, na základě diskusí s kraji byla však podmínka snížena na čtyři páry spojů ve všech pracovních dnech. Ministerstvo dopravy zároveň do 30. června tohoto roku předloží vládě ke schválení návrh právního zajištění tohoto spolufinancování,“ vysvětluje ministr.
V roce 2009 došlo k podpisu Memoranda o zajištění regionální dopravní obslužnosti s Asociací krajů, na jehož základě se stát zavázal poskytovat krajům finanční dotace na regionální dopravní obslužnost. Díky těmto prostředkům bylo krajům umožněno uzavřít smlouvy s dopravci, které přispěly ke stabilitě investic do vozidlového parku. Na základě diskuzí s kraji i představiteli Asociace krajů ČR v průběhu druhé poloviny roku 2015 se všechny strany shodly, že od roku 2020 by měla být regionální železniční doprava financována sdruženými prostředky státu a krajů i nadále.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV