Ministr Ťok: Na stavby nových dálnic a železnic půjde 86,3 miliardy

17.10.2018 14:27 | Zprávy

Na stavby nových úseků dálnic, silnic I. třídy, železnic, ale i na opravy má jít v příštím roce 86,3 miliardy korun. Rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury schválila vláda. Zároveň uložila ministryni financí a ministru dopravy, aby v prvním kvartálu příštího roku zajistili čtyři miliardy na opravy krajských silnic.

Ministr Ťok: Na stavby nových dálnic a železnic půjde 86,3 miliardy
Foto: Ministerstvo dopravy
Popisek: Ministr dopravy Dan Ťok

„Rozpočet na příští rok zajistí pokračování staveb nových dálnic a železnic. Z národních zdrojů půjde do staveb 65,5 miliardy korun a 20,8 miliard z evropských prostředků. Čtyři miliardy korun pak budeme s ministryní financí hledat v prvním kvartálu příštího roku z nespotřebovaných výdajů a v rozpočtu SFDI pro silnice II. a III. tříd,“ řekl po jednání vlády ministr dopravy Dan Ťok s tím, že za čtyři roky vláda poskytla mimořádně krajům 15 miliard korun na opravy silnic a mostů.

Schválený rozpočet umožní nejen pokračovat v rozestavěných 185 kilometrech dálnic a silnic I. třídy, ale i zahajovat nové dopravní stavby. Začátkem letošního prosince tak může začít 14,7 kilometrů dlouhá stavba pokračování dálnice D35 v úseku Časy – Ostrov. V příštím roce na ní naváže dalších 12,6 kilometrů D35 v úseku Opatovice nad Labem – Časy. K pokračování se chystá také v následujících měsících obchvat Českých Budějovic na D3, což budou dva úseky v délce skoro 20 kilometrů.

Pokračovat bude také výstavba celkem 22,6 kilometrů dlouhých dvou úseků dostavby D11 z Hradce Králové přes Smiřice až do Jaroměře. Pokračovat bude také modernizace D1 na sedmi úsecích v celkové délce 70 kilometrů. Pokračovat bude v příštím roce také rekonstrukce Negrelliho viaduktu v Praze. Na tento úsek pak naváže další modernizace trati z Prahy směrem do Kladna s odbočkou na letiště Václava Havla Praha. Zároveň probíhá modernizace železniční trati mezi pražským hlavním nádražím a Hostivaří. Práce budou pokračovat i na dalším úseku čtvrtého tranzitního koridoru z Prahy do Českých Budějovic. Modernizace trati Sudoměřice – Votice přinese zdvojkolejnění v uvedeném úseku, dva tunely a vznik nové železniční stanice Červený Újezd. Rychlost vlaků se zvýší na 160 km/h, což umožní zkrátit jízdní doby expresů mezi Prahou a Táborem na jednu hodinu. Dokončení stavebních prací se předpokládá v roce 2021.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Petr Beitl byl položen dotaz

Rusko

Nejsem Rusofil, ale proč jediní občané Ruska, by se měli podle vás vzdát občanství, pokud chtějí získat to české? Třeba já bych byl pro, aby každý, kdo chce mít české se musel vzdát svého původního občanství. Proč tato vláda navrhla toto jen u Rusů? A platí pořád, že migranty z Ruska ČR nepřijímá? N...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kobza (SPD): Jak se také „dělají“ dějiny

10:23 Kobza (SPD): Jak se také „dělají“ dějiny

Komentář poslance Jiřího Kobzy (SPD) ke stavu současných evropských demokracií.