"Jsem rád, že vláda přijala naše argumenty a podpořila jediné reálné řešení, abychom mohli od příštího pokračovat s výběrem mýta ve výši 10 miliard ročně. Na nový mýtný systém už chystáme soutěž, ale nejbližší období nelze kvůli špatné smlouvě z minulosti řešit jinak než se současným provozovatelem. Pokud nám smlouva nedává kontrolu nad všemi částmi systému, nepohneme se zkrátka dál bez jednání s nynějším dodavatelem,“vysvětluje ministr dopravy Dan Ťok.
Výběr mýtného zajišťuje v České republice konsorcium společností v čele s firmou Kapsch. Kvůli smlouvám z roku 2006 a dodatkům o rok později se nepodařilo vypsat soutěž na jiný systém. „Dělali jsme všechno proto, abychom se dostali k otevřenému tendru, ale současná smlouva nepočítala nikdy se svým koncem a předáním jiné firmě," vysvětluje ministr dopravy s tím, že nyní může dojednat s firmou Kapsch lepší podmínky a hlavně napravit chyby z minulosti.
Ministerstvo dopravy zároveň se zajištěním výběru mýta po roce 2016 připravuje soutěž na nový mýtný systém. V současnosti vybírá mýtného manažera, který bude zakázku chystat. O tuto zakázku projevilo zájem pět firem. Vítěz bude mít za úkol kromě zpracování zadávacích podmínek soutěže také nastavit tarifní politiku, podle které se nastaví budoucí mýtné sazby.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV