Ministr Ťok: Portugalská firma by měla obchvat Třince dostavět, budu věc řešit s majitelem firmy

27.10.2016 21:30 | Zprávy

Kvůli nečekanému odchodu konsorcia firem pod vedení portugalské MOTA-ENGIL od stavby silnice I/11 Oldřichovice – Bystřice se dnes setkal ministr dopravy Dan Ťok a portugalská velvyslankyně Maria Manuela Ferreira Macedo Franco. Ministerstvo dopravy bude věc dále řešit i s majitelem společnosti, tak aby firma dostála svým závazkům a na stavbu se vrátila.

Ministr Ťok: Portugalská firma by měla obchvat Třince dostavět, budu věc řešit s majitelem firmy
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr dopravy Dan Ťok

„Požádal jsem paní velvyslankyni, aby využila svých možností a informovala vedení firmy MOTA, že situace je tady vážná a že by se tím měli vážně zabývat. Utéct od  takové zakázky není chování slušné firmy. Paní velvyslankyně mě informovala o tom, že majitel a šéf firmy pan Mota je ochoten přijet do České republiky a o věci jednat,“ řekl ministr Ťok.

Na schůzce s nejvyšším vedením firmy je podle ministra nutné hledat řešení problému, nikoliv před ním utíkat. „Měli bychom najít cestu, aby se firma vrátila na stavbu a dostála svým závazkům. Nechceme se dlouze soudit, potřebujeme, aby se stavělo,“ dodal ministr.

Podle ministra dopravy byl odchod firmy MOTA-ENGIL od rozestavěné stavby nečekaný krok. Konsorcium nabídlo v soutěži na stavbu nízkou nabídkovou cenu, opakovaně ji ale obhajovalo jako reálnou. Navíc minulý týden byl předložen harmonogram prací k dokončení celé stavby a byl také nedávno představen první dostavěný úsek silnice.

„Obchvat měl začít sloužit lidem už v září příštího roku a jeho úkolem je vyvést tranzitní dopravu z centra Třince. Očekávám, že se tak významná portugalská stavební firma k tomu nakonec postaví čelem a projekt dostaví,“dodává ministr.

Stavba silnice I/11 v úseku Oldřichovice-Bystřice byla zahájena v srpnu 2014 spolu se stavbou I/11 Nebory-Oldřichovice. Projekt je podpořen z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava. Celková délka stavby je 6,2 kilometrů a na trase je 12 mostních objektů, jedna mimoúrovňová křižovatka a 18 protihlukových stěn. Podle smlouvy měla stavba stát 1,7 miliardy bez DPH.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Ondřej Kolář byl položen dotaz

Vedeme podle vás s Ruskem hybridní válku?

A proč vlastně tento stát podle všeho nedokáže dostatečně bránit hybridním útokům a třeba ruské propagandě se zde dost daří?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Peštová (ANO): Arogance poslance Jakoba v ČT mě úplně dostala

16:21 Peštová (ANO): Arogance poslance Jakoba v ČT mě úplně dostala

Projev na 117. schůzi Poslanecké sněmovny 8. listopadu 2024 k zákonu o důchodovém pojištění