Ministr Ťok: Trať mezi Prahou a Drážďany dosáhne v nejbližších letech maxima své kapacity

29.04.2016 21:46 | Zprávy

Vysokorychlostní trať z Prahy do Drážďan dostává konkrétní obrysy, ministři představili novou studii.

Ministr Ťok: Trať mezi Prahou a Drážďany dosáhne v nejbližších letech maxima své kapacity
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr dopravy Dan Ťok

Česká republika a Sasko se v pátek 29. dubna dohodly na společném postupu vybudovat vysokorychlostní železniční spojení z Prahy do Drážďan. Tento záměr ministři dopravy Dan Ťok a Martin Dulig i zástupci samosprávy deklarovali ustavením sdružení, které bude mít projekt dlouhodobě na starost a vyvíjet konkrétní aktivity k realizaci této trati. Na konferenci byla podrobně představena také nedávno dokončená studie, potvrzující přínosy tohoto rychlého železničního spojení.

Zakládací dokumenty společného Evropského seskupení pro územní spolupráci Nové železniční spojení Drážďany – Praha ESÚS podepsali dnes v Ústí nad Labem, symbolicky na půl cesty mezi Prahou a Drážďany, ministr dopravy Dan Ťok, saský ministr hospodářství, práce a dopravy Martin Dulig, náměstek hejtmana Ústeckého kraje Stanislav Rybák a zástupce přilehlého regionu Saské Švýcarsko – Východní Krušné hory Heiko Weigel.

„Trať mezi Prahou a Drážďany dosáhne v nejbližších letech maxima své kapacity a stane se úzkým hrdlem klíčového spojení mezi ČR a Německem. Pohraniční stanice Děčín/Bad Schandau je co do železničního provozu nejvytíženější v ČR a patří i mezi jedny z nejvytíženějších v Německu, především kvůli nákladní dopravě. Nedávno dokončená studie potvrdila, že vysokorychlostní trať z Prahy do Drážďan potřebujeme,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok.

V případě projektu vysokorychlostní trati mezi Prahou a Drážďany se jedná o moderní spojení pro 21. století, které má jednoznačně praktické přínosy. Také z tohoto důvodu jej na česko-saské konferenci podpořil i evropský koordinátor TEN-T koridoru Mathieu Grosch, který zdůraznil význam projektu pro transevropské dopravní sítě TEN-T a aktivně jej podporuje na unijní úrovni.

Abychom zajistili hlavní přínosy v dálkové a přeshraniční dopravě, musíme napojit vnitrostátní síť na vysokorychlostní tratě v západní Evropě. Drážďany jsou v tomto směru nejlepší volbou, protože rameno západoevropských vysokorychlostních tratí je nejblíže k ČR. Zároveň dojde k propojení hlavních hospodářských center na obou stranách Krušných hor. „Pokud se dostanete z Drážďan do Prahy za 1 hodinu, vnímáte vzdálenost těchto měst úplně jinak, lidé cestující za prací, obchodem, studiem nebo i na předvánoční nákup budou mít zkrátka z Prahy do Drážďan mnohem blíže než nyní,“ dodal ministr Dan Ťok.

Vysokorychlostní trať Praha – Drážďany poskytne novou kapacitu a vyřeší limity současné trati. Nové spojení totiž bude umožňovat i provoz nákladních vlaků. Současně přispěje také ke snížení hlukových limitů. „Zčásti bude trať vedena tunely, a to zejména v oblastech, kde si všichni přejeme vysokou míru ochrany životního prostředí – negativní dopady trati na její okolí se tím výrazně sníží,“ doplnil náměstek hejtmana Ústeckého kraje Stanislav Rybák.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Marian Jurečka byl položen dotaz

odchod do důchodu

Myslíte, že prodloužení věku ochodu do důchodu náš systém spasí? Není hlavní problém v tom, že se nerodí tolik dění a není třeba změnit toto? A divíte se, že se jich rodí tak málo, když je naše životní úroveň tak mizerná a co si budeme nelhávat, pokud máte děti, ještě vám klesne? Nejde mi o to být b...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kobza (SPD): Green Deal jako demagogie aktivistů

18:33 Kobza (SPD): Green Deal jako demagogie aktivistů

Komentář poslance SPD po sněmovní konferenci vědců, která zpochybnila teze o globálním oteplování zp…