Děkuji, pane předsedající. Dámy a pánové, vodáctví je zejména volnočasovou aktivitou a jako k takové bychom k tomu měli přistupovat. Je přeci úplně normální, že ve vodáckém kempu si večer vodáci popijí, dají si skleničku a ráno mají zbytkový alkohol v sobě.
Je přeci úplně normální, že si vodáci v rozpáleném dni na vodě mohou dát skleničku piva. A bavíme se o tom, jestli normálnost má být přestupkem, protože o tom se dneska bavíme. Bavíme se o tom, jakou hranici nastavíme míře přestupku.
Jak říkají předkladatelé, i přesto, když přijmeme tento návrh, případně ten návrh hospodářského výboru, tak policie má z ostatních předpisů na zastavení plavidla, vykázání z plavby. Přetrvává odpovědnost za bezpečnost ostatních osob na palubě, odpovědnost za škody, odpovědnost za újmu na zdraví či jiných škodách. Český právní řád má dostatek dalších nástrojů, jak toto řešit. Ale odpovědnost člověka nevznikne a nevzroste úměrně se vzrůstajícím počtem nařízení, zákazů a příkazů. Naopak, čím větší bude omezení svobodné lidské vůle, tím větší bude neschopnost člověka posoudit adekvátnost svého počínání. Čím více budeme zaplevelovat náš právní řád různými zákazy a příkazy, tím menší bude respekt našim občanům k zákonům a k právu. A to je zásadní a to by my všichni v této slovutné Sněmovně bychom si měli uvědomit.
Takže i pro alkohol platí stejně jako pro zákony - všeho s mírou.
A chci se ještě jako poslanec za Středočeský kraj vyjádřit k pozměňovacímu návrhu paní poslankyně Krutákové a pana Pávka na vyjmutí řeky Berounky ze seznamu významných dopravních vodních cest. Každý, kdo tuto řeku zná, ví, že je skutečnou perlou Středočeského kraje a že návrhy na její splavnění jsou absolutně nereálné. Ještě možná méně reálné než realizace kanálu Dunaj-Odra-Labe. Přesto je od dob minulého režimu zařazena právě do těchto dopravně významných vodních cest, zejména kvůli myšlence kdysi inženýrů za minulého režimu, že by se po Berounce mohly splavovat výrobky ze Škody Plzeň do Prahy. Je to zkrátka dáno historicky. Já chápu vystoupení pana poslance Ferance prostřednictvím pana předsedajícího, ale můžeme se bavit o tom, zda může být tok financován nebo stavby na toku financovány buď přes ředitelství dopravních vodních cest, nebo přes Povodí Vltavy v tomto případě.
Je důležité zmínit, že obce na Berounce typu Černošice, Řevnice, Všenory, Karlík, Lety, Tetín, Srbsko, Karlštejn, Zadní Třebaň, Hlásná Třebaň, ti všichni odmítají splavnění Berounky. A to, že to je v seznamu uvedeno, tak to jenom způsobuje to, že ředitelství dopravních vodních cest je nuceno se tím zabývat. Musí vynakládat peníze daňových poplatníků na různé generely, koncepce, studie, jak by se dalo zrealizovat.
Takže tento návrh pánů kolegů poslanců, resp. paní poslankyně Krutákové a pana kolegy Pávka, já podporuji, protože za tím vidím i úsporu významných veřejných prostředků. Děkuji.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV