Murňák (Piráti): Metro D dostalo zelenou v úseku Pankrác - Písnice

24.04.2021 14:01 | Zprávy

Pražské zastupitelstvo včera na svém zasedání schválilo upravenou změnu územního plánu pro stavbu metra D v úseku Pankrác - Depo Písnice.

Murňák (Piráti): Metro D dostalo zelenou v úseku Pankrác - Písnice
Foto: pirati.cz
Popisek: Tomáš Murňák

Původní schválenou změnu totiž zrušil Městský soud v Praze v roce 2015 z důvodu chybějícího posouzení vlivů na životní prostředí. Změna se týká Prahy 4, Prahy 12, pražských Kunratic, Libuše a Písnice, kudy nová trať metra povede.

Předmětem této změny územního plánu je převedení územní rezervy do návrhu a upřesnění trasy metra D, včetně stanic, vestibulů, depa metra a změna funkčního využití v okolí stanic. Aktuální znovupořízení změny Z 2440/00 ÚP SÚ hl. m. Prahy probíhalo v době, kdy byly k dispozici podrobnější projektové dokumentace vlastní stavby, zpracované pro územní řízení.

Metro je páteřním prvkem městské veřejné hromadné dopravy. Od doby schválení v současnosti platného územního plánu (v roce 1999) prodělalo koncipování rozvoje sítě metra názorový vývoj, daný především aspekty politickými, demografickými, finančními a v neposlední řadě technickými a provozními. Nová trasa D metra, respektive její úvodní realizační úsek, není novým záměrem; je již dlouhodobě součástí územně-plánovací dokumentace

“Musím podotknout, že vítám schválení upravené změny na metro D a jsem rád, že celá trasa je již stabilizovaná v územním plánu. V mezidobí byla totiž zpracována řada studií, které se daný dopravní vztah snažily řešit odlišnými způsoby. Metro mělo vést například i na kolejovém koridoru přes Vršovice, Michli, Nusle a Kačerov, a mělo jej přiblížit železniční dopravě, kde mělo částečně využívat i vlakový koridor. Velký díl práce patří nejen pracovníkům odboru rozvoje a IPR, ale i týmu pana náměstka Hlaváčka,” komentuje situaci Tomáš Murňák (Piráti), místopředseda výboru pro územní rozvoj, územní plán a památkovou péči ZHMP.

Mezi zásadní úpravy řešení trasy metra Dresp. okolí stanic oproti platnému územnímu plánu patří především vymezení jižního konce trasy v návrhu při doplnění stanice Depo Písnice, korekce průběhu trasy v prostoru Nádraží Krč, vymezení stanice Nemocnice Krč namísto Zálesí, korekce polohy stanic Nové Dvory (umožňující založení budoucího větvení do Modřan) a Libuš, řešení depa metra i jeho napojení a z toho vyplývající úpravy směrového i výškového vedení trasy.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vencálek (Zelení): “Žábou na prameni” jsou často právě kraje

22:01 Vencálek (Zelení): “Žábou na prameni” jsou často právě kraje

Komentář na veřejném facebookovém profilu strany k nápadu zrušit ministerstvo školství